handdator

Visa fullständig version : Suger att jobba mellandagar!

Kurgan
2001-12-27, 12:56
Är det bara jag som tycker det suger att jobba nu under mellandagarna?

Hur många är det som jobbar nu i dagarna?

Knappt något folk på jobbet, datakollegorna på semester. Dessutom har jag jouren, ringde i natt 0235, då hade det ena systemet som sköter förtullningen stannat. Bara att klä på sig och åka in till jobbet för att kolla vad som hänt. :(

// Jeppe

**M.D**
2001-12-27, 13:01
Nää, fan det e asskönt att jobba mellandagarna..

ramlar in ca 1kund i timmen hos mig.. sitter bara och slappar och surfar...

kan det bli bättre???

Costas
2001-12-27, 13:01
så det kan gå...

jag jobbar bara idag sen är jag ledig tills den 7:e.-..

hobba kommunalt så sliipperu samtal vid 3.. eller koppla den vidare te nån kollega utana tt han vet om det
*fint partytricks*

Kurgan
2001-12-27, 13:09
Å andra sidan så tjänar man inga pengar när man jobbar kommunalt, tro mig jag vet.

Blir trots tråkiga tider på jouren en och annan extraslant som ramlar in på bankkontot den 25:e i månaden. ;)

// Jeppe

Mr.Chevy
2001-12-27, 13:13
Jovisst är det trist att jobba såhär i mellandagarna, fick reda på hur mycket man hade ändrat dyngsrytmen när man frammåt 03:00 imorse inte alls kände sig trött *s*
Kan bero på att man kom hem från HonkyTonk i Uppsala omkring 06:30 i onsdags morgon, gissa om det vart hårt, känner mig fortfarande bakfull *hehe*

Ha det så bra ni kan nu =)

Särås
2001-12-27, 13:13
*gäspar*
Är ledig fram till onsdag nästa vecka...
Så skönt!!!! :-)
Ska kolla över lite HTML-filer här på Lazzat samt på min andra "stora" sida SFK... :-)

Hur som helst så förstår jag att ni tycker det suger att arbeta i mellan dagarna men som **M.D** säger så måste det vara ganska soft! :-)
/Jimmy

Mr.Chevy
2001-12-27, 13:19
Särås >> Visst är det soft, man har väl lite att göra men ..... i största allmänhet blir det mest att slappa och spana runt på nätet.
Fast hade ju vart trevligare att ligga hemma och tryna lite istället =)

Chrille
2001-12-27, 13:23
Ledig i mellandagarna???

Knappt så man e ledig på julafton ju!!
Juldagen och annandagen var det full fart hos oss....
nyårsdagen jobbas det hos oss också!!
det var säkert typ 2 timmars jobb på julafton och blir säkert nåt liknande på nyårsafton......

tur att de e frivilligt hos oss i år....... förra året va de bara att följa schemat! sen om de va en röd dag eller inte spelade ingen roll.....

Fast 100% OB, 100% Helgersättning + ordinarie lön så klagar man knappast..... visst kan man jobba är man har 306,90:- i timmen.....

Men det får inte jag..... jag e ju bara en 25%:are...
e sjukskriven resten av tiden.......

Mr.Chevy
2001-12-27, 13:30
Chrille >> Helsjyst lön det där, då får man kanske se alla de där planerna du hade för bilarna fullbordade till sommaren då? ;)

uffe gävle
2001-12-27, 13:30
att kila iväg till jobbet och smälla av några 10-12 timmarspass i mellandagarna,fint för kompsaldot som alltid skall vara fullt inför sommaren,och vill man inte ha ledigheten så blir det alltid några kronor xtra.

micke240sx
2001-12-27, 16:19
tror inte att det e så jobbigt. man gör ju inget vettigt ändå när man e ledig...
men som jeppe sa så e ju jouren inte så kul....=)

Brillko
2001-12-27, 16:25
Kurgan. Tror nog att Costas tjänar bättre...

denpa
2001-12-27, 16:53
Blääää känns som en rutten måndag!

Kurgan
2001-12-27, 17:04
Bollis, det är inte omöjligt, men över lag så ger det inte några hiskeliga inkomster att jobba kommunalt. Sedan är det så mycket snack på folk om att hänga på spaden osv, trots att man jobbar som IT-tekniker.

Jag tyckte inte det var särskilt kul att ha det hängandes över sig hela tiden.

Men nu jobbar jag privat på ett stort och bra företag.

Alla vet väl, att den mest svårproducerade svetten är kommunalarsvett!! *asg*

// Jeppe

R19
2001-12-27, 18:24
Ja , Inte fan vart man glad av att ha jobbat idag iaf..
Såg fram emot 2 lugna dagar , Men istället vart det kaos idag ..
Ingen värme i kåkarna på hela julen mm...
Så det har bara vart felsökning idag *Suck*

sladdandebarnet
2001-12-27, 19:15
Sitter på jobbet idag,imorgon & troligtvis på lördag. Trist men soft. Jobbar i butik men det händer inget så surfning & kaffe är min räddning

Costas
2001-12-27, 19:35
kurgna
det är ditt fel alltihoppa

kylanlägningen i vårt serverrum dog just idag
35 grader var den uppe i å grejerna fungera.. ´sug på denb du
hehehe

nu måste jag fixa ny ac tills imorgon bitti vid 8
härlig kväll det kommer bli...

tror du det finns jourhavande eskimoer?

Brillko
2001-12-27, 19:38
Våran kyla paja med. Samt att centrumbolaget e inkompetenta... ;( Så vi har ofta 30-35 grader... ;((((

Hedde
2001-12-27, 19:45
Sålt massor idag! Känns som att det bara är jag som jobbar... Men jag älskar mitt jobb så för mig gör det inget att jobba! Man kan säga att jag får pengar för mitt intresse!*lol*

b20mannen
2001-12-27, 19:51
Originally posted by Costas
...tror du det finns jourhavande eskimoer?
Tja? Läs raden under denna. =)

Chrille
2001-12-27, 20:15
Nepp.... får se vad som händer på mötet den 24/1 -02
Kan bli så pass illa att jag blir arbetslös!!
eftersom jag har så stora bekymmer med nacken och knappt kan arbeta 2 tim/dag..... och det är väl inte så enkelt att få ett nytt välbetalt jobb med dom kriterierna??

så är det nån som har ett jobb till övers som jag klarar av så är den personen varmt välkommen att tala om det för mig......

b20mannen
2001-12-27, 23:15
Chrille:
Jag tänker och jag tänker...
Jag säger till om jag kommer på nåt.

Nackproblem är ingen lek.

Till de som inte fattar allvaret, utan jobbar med tunga grejor, och lyfter fel, och
sedan säger att: Jaja! Man är väl karl!

Hört talas om förslitningsskador?

Till dem som inte tror det kan drabba dem. Är ni ute i stafiken något? Någonsin blivit påkörd bakifrån?

En kollega till mig blev påkörd bakifrån i bil, och blev 100% sjukskriven en tid eftersom han hade så ont att
han faktiskt inte kunde lyfta huvudet. En "simpel" whiplash-skada. Han jobbar vid skrivbord.

Jag har blivit påkörd bakifrån två gånger, och haft en enorm tur. Bland annat hade jag huvudet rakt fram när
det small. Första gången kom en bil i 50-60 utan att bromsa när jag stod still vid ett övergångsställe.
Jag såg det i backspegeln och tryckte huvudet mot nackstödet, samt pressade bromsen i botten.
Bilen studsade fram 1-1.5 meter på låsta hjul.

Enda sviten jag fick av det var att jag ett par månader efter fick svår huvud- och nackverk av och till några veckor.

Andra gången var helt nyligen, då jag stod still i en kö på huddingevägen, och en kille bakom fick
"stor mental spärr" och gasade in i mig i stället för att bromsa. Jag hade skruvat på stereon, och lutade
tillbaka huvudet mot nackstödet precis innan det small. Ren tur. Tack Recaro för det fantastiska ryggstödet
som faktiskt fördelade smällen så bra att det kändes mjukt. Och tack till Mitsubishi som valde Recaro.

Var rädd om er, och utmana inte ödet i onödan.

Eder olyckskorp: B20mannen ;)

Chrille
2001-12-28, 02:56
Tack för ditt stöd! =)

Brillko
2001-12-28, 03:22
Du har verkligen en historia om allt. Och jag läser dem alla ;)))

Mr Volvo
2001-12-28, 03:36
B20 mannen borde bli författare... ;)

Brillko
2001-12-28, 03:40
Japp verkligen. Så mkt han kan hitta på *ironi*

Mr Volvo
2001-12-28, 03:44
Mmmm..... Deeet kan han.. ;)

Mr.Chevy
2001-12-28, 10:44
Chrille >> Vi får hoppas på det bästa då helt enkelt, jag ska hålla span efter jobb åt dig.
Om inte annat får du väl nöja dig med att åka Chevy i sommar *s* ;)

Chrille
2001-12-28, 12:28
bara man får det klassat som arbetsskada så är det nog ganska lugnt! då är man ju garanterad slantar, så då kan man nog fixa Firebirden med det som behövs....
då har man ju tid iallafall.......

och idag blir man heltidssjukskriven igen då.........
nackhelvete.... jag blir vansinnig......
aja.... får väl peta i sig värktabletter å spana på Macgyver eller liknande tills man somnar om igen...

måste bara ringa jobbet, servicehälsan, försäkringskassan..... =(
det lär väl ta hela dan å ringa eller någe....

fan va drygt.....men de e väl bara att sätta igång de.....

ha de bra!

Särås
2001-12-28, 12:33
B20mannen: Du är otrolig!
/Jimmy

Mr.Chevy
2001-12-28, 12:35
Chrille >> Jo här sitter man och tycker det är illa att behöva sitta på jobbet men skulle ju inte vilja byta med dig. Önskar dig helhjärtat lycka till grabben! =)

Chrille
2001-12-28, 15:12
Tack?

=)

och det jävligaste med allt är att jag inte kan peka på den sak som orsakade det hela..... eftersom jag inte har en aning om vad exakt det kan vara......

Mr.Chevy
2001-12-28, 15:23
Chrille >> Livet är inte rättvist ..... punkt slut! =)
Hör av dig om du har lust att hitta på något nån dag!
Nu är det dags att smita från jobbet tills nästa år *skönt*
Höres!

zacka
2001-12-28, 18:15
Jag har jobbat natt i mellan dagarna, man måste ju ha pengar till bilen ju :-)
Har precis vaknat kl är 18.20 efter natt jobb från 22.00 till 09.00 imorse, jobbigt :-(

Mvh zacka

Riskokarn
2001-12-29, 19:23
Själv så extraknäcker man o plogar snö...
nu har man fan jobb så det heter duga..vet inte ens vad dygnsrytmen är längre...vilken dag är det btw? :)
idag började jag röja kl 6...sovit 1.5h innan det...kom hem kl 10...sov 2.5h sen röja till 18:00...ska nu sova till 21-22 o sen köra ett ca 8 timmars pass... kan inte bli roligare :) Det som suger hårdast är att man har jour hela vintern...kan inte planera nåt..
Håller verkligen tummarna för att det ger faaaen i att snöa på nyår :)

Chrille
2001-12-30, 01:40
Kan du ge dig på!!
så lätt slipper du nog inte undan! hehehe

om vi inte höres så får du ha ett Gott nytt!