handdator

Visa fullständig version : Spridare?

Beldin
2002-11-25, 03:20
Om någon vecka så ska jag börja att riva lite i min cherry, jag ska byta turbo"t-25" montera avgassystem och intercooler. men jag har ingen aning om hur jag ska göra med sprutet? hur långt hänger orginalspridarna med om jag byter regulator"1:2:1"??
Finns här någon som vet om det finns större spridare som passar? eller det är tvunget att bygga ett extrasprut?

freddis
2002-11-25, 09:19
hej

om man nu installerar extraspridare av typ volvo "kallstart injektorer"
hur skall man då koppla ström till dem?
skall de få ständig ström eller
hur skall man göra?

mvh fredrik

Alfred
2002-11-25, 12:11
Jag har provat lite olika varianter... först hade ja en knapp vid gasspjället som slogs på vid full gas. När det inte alls funkade provade jag o koppla det på en vanlig brytare inne i kupen så ja själv kunde bestämma när den skulle användas.. Det funkade superbra, nu används den mest vid kallastart och rejs. bilen går helt ok utan extrasprutet tillkopplat men man märker helt klart skillnad när man slår på dom. Jag har två spridare från volvo (ngn turbomodell) svetsade på insugsröret... bifogar en bild på det.

http://www.pottsork.nu/img/img/cherry 013.jpg

http://www.pottsork.nu/img/img/kameran_011.jpg

pevab
2002-11-25, 14:21
om inte jag minns helt fel så läste jag någonstans att Björn körde sin 12 sek repa med orginalspridare och Malpassi 1,2:1 regg...
så cherryns spridare hänger med länge!
Rätta mig om jag har fel!
//Jimmy L

Bjorn325
2002-11-25, 20:16
Helt rätt.
Jag körde både 12,50 och 12,49 med orginalspridarna och en malpassi 1,2:1 regulator.
Då hade jag iofs en soppapump från Saab 900 nerstoppat i tanken.

Laddtrycket den dagen var mellan 1,6-1,7 bar,
och jag skulle nog så här i efterhand ha bytt spridarna tidigare.
Nu vart det ju inte så, och det fungerade ju ändå.
Nu sitter det spridare från Saab 9000 2,3liters turbo,
och soppapumpen är från Audi S4.

Ang. vilka spridare som passar...
...eftersom det är Borsh-spridare i Cherryn så kan man ta spridare från nästan vilken bil som helst.
Plasthylsorna på Cherryn flyttar man bara med till de nya spridarna.

Beldin
2002-11-26, 00:41
Ok det låter ju bra, jag tackar så mycket för hjälpen.