handdator

Visa fullständig version : Haveri!

Stoffe
2002-10-19, 16:21
jaha då var första haveriet avklarat.
hade ställt ventilerna och bytt en bult till vipparmsbryggan så nu var det bara att ut och gasa tänkte jag :)
ack så fel :( gick kanon en stund sen skulle jag vända och åka hem... PANG! Oj vad var det... hmm. inga verktyg... men jag ringer björn... oj glömde telefonen...
Men vilken tur att det inte var så långt hem till elmer och toppen skulle ändå portas så varför inte byta den. Jag kör och håller tummarna. Rassel puff poff.
3-burkar och massa rassel... inte så smart jag vet men man är ju i nöd, kom hem till elmer och som sov som ett litet barn. in stormade jag i hans rum och skrek UPP måste ha telefon och ringa björn! :)
ringde björn men han hade egna bekymmer så elmer fick svida om från kallingar till human klädsel och bogsera mig hem... :(
ett + är att man får arslet ur vangen och börja renovera.

Elmer
2002-10-19, 16:35
Jag som sov så gott!!!

Ras ska man ha på normala tider inte så där tidigt i alla fall!!!

/Martin

Stoffe
2002-10-19, 18:05
Upp med bilderna Elmer!
om du orkar eller ska du somna om :)

Elmer
2002-10-19, 20:03
Nu har jag vaknat igen!!!

Jag ska lägga upp bilderna snart!!!

Måste ju installera kameran först!

/Martin

(Och äta) :-)

Elmer
2002-10-19, 22:10
Japp nu har jag hittat drivisarna för kameran mm

(och hunnit sova lite!)

/Martin

Mang3
2002-10-19, 23:14
Hmm sådär såg det inte ut senast!
Trist å se...
Hoppas det inte varit nåt jag gett upphov till.

Stoffe
2002-10-19, 23:59
mang3
nä det tror jag inte, allt ser lite slitet ut så det är dax för stor renovering
vilket jag har räknat med.
men om du har några vinter däck liggande... är jag öppen för allmosor :)

sundelin
2002-10-20, 12:16
tänkte ni skulle få se mitt haveri som hände för ett tag sen... har bytt motor efter detta =)

Stoffe
2002-10-20, 12:27
å jävlar!
det ser trasigt ut... :)

nick£
2002-10-20, 13:13
skönt att man inte e ensam om att ha havererat motorn då ska fixa lite bilder på min snart också

Mang3
2002-10-20, 17:20
Originally posted by Stoffe
mang3
nä det tror jag inte, allt ser lite slitet ut så det är dax för stor renovering
vilket jag har räknat med.
men om du har några vinter däck liggande... är jag öppen för allmosor :)

Sumpade mobben hos moråfar och hon sa att jag hade missat samtal från Cherry-Stoffe :)
Vinterdäck har jag inga, tyvärr.
Letade runt lite men nope nope...
Tror Toyaman hade för en tusing med däck å allt i bra skick....dock i Västerås.

Stoffe
2002-10-20, 21:29
mang3
ok.

För övrigt sitter toppen i farozonen att lossna allt runt om är borta, tänkte när ändå allt är borta kan man ju passa på att byta turbo till en t25´a och 3" rör där ifrån... :=)
har tagit lite bilder får se när ´det blir möjligt att få upp dom.

Elmer
2002-10-21, 01:07
Originally posted by cragg
tänkte ni skulle få se mitt haveri som hände för ett tag sen... har bytt motor efter detta =)

Stoffe ligger duktigt i lä där!!!

Men för den sakens skull behöver han inte testa detta på en lördag morgon i närheten av mig! :-)

/Martin

Mang3
2002-10-21, 09:52
Originally posted by Stoffe
mang3
ok.

För övrigt sitter toppen i farozonen att lossna allt runt om är borta, tänkte när ändå allt är borta kan man ju passa på att byta turbo till en t25´a och 3" rör där ifrån... :=)
har tagit lite bilder får se när ´det blir möjligt att få upp dom.

"Å när man ändå har toppen av kan man byta alla kolvar å vevlager fetare packning, kanske o-ringa toppen"
:)
Hade jag haft garage hade jag aldrig sålt bilen...fanns mycket kul man kunde göra på den :D

Andy
2002-10-21, 12:18
Den där bilen verkar ha en åkomma att ha sönder vipparms bryggor när jag ägde den så körde jag av 2 st.

Stoffe
2002-10-21, 22:29
ja, nu har pappa kap varrit i karossen :)
nu får jag plats för en jätte ic :=)
och det blir nog ingen kompsänkning för jag vill behålla ganska hög komp eftersom motor blir rappare då, och jag ska inte köra så mycket strip där kompsänk är bra för då kan man ladda högre men jag ska bara ladda 0,9-1,2. i rs är det bättre om motorn är rapp explosiv!
men vevlager ska bytas.
och kolvringarna ska bytas men kolvarna ska funka.
vi får se det kommer nog kanske en serie på carmaniacs

Perry
2002-10-22, 01:51
Låter inte skoj =( Kanske byta hela toppen om den har en förmåga att äta vipparmsaxlar till frulle?

Stoffe
2002-10-22, 17:29
stavade lite knasigt sist :=) var lite trött.

Ja toppen åker på skroten när jag har vägarna förbi.
För övrigt så kommer den med högsta sannolighet lämna blocket under kvällen, och kommer åka ut på gården där vissa gymnastiska övningar tar vid "%#"¤ :=)

så kanske mitt sinne stillar sig till ro...

Stoffe
2002-10-23, 06:19
Nu är toppen ur och horningen ska ta vid (skönt) hittade lite balla grjor i tråget tyvärr :( men loppen ser skit fina ut :)
Men nu har min dator havererat. Det ska alltid vara något!

Elmer
2002-10-23, 22:10
Du får väll döpa om dig till haveri mannen du får väll köpa en ny dator!!!

Jag sa ju att vi skulle åka till jobbet och hämta en det är bara en underskrift som behövs!

:-)

/martin