handdator

Visa fullständig version : Saab 900 sida

Ducati Monster
2001-12-13, 14:05
Nu finns det en klubb för oss med gamla 900 modellen.
http://www25.brinkster.com/900klubben/
Inte en konkurrent till Lazzat tror jag :-)

Särås
2001-12-13, 14:20
Får inte menyn att fungera... :-(

Eller funkar inte hella sidan ännu??

Vilka är det som ligger bakom den???
/Jimmy

Ducati Monster
2001-12-13, 14:41
Menyn fungerar för mig. Men den har någon skum javaanimation så det kan ju vara något problem med det.
Ansvarig för sidan är en kille som heter Joakim, som jag inte vet vem det är men han tyckte visst att det behövdes en Saab 900 klubb.

Pelle
2001-12-13, 17:16
Fungerar inte för mig heller... :-(
Så den sidan hoppas jag att den inte blir stor om han inte ändrar så fler kan surfa på den!
//Pelle

Saab 900
2001-12-13, 19:39
Tjena

Det är jag som är Joakim, webmaster på sidan ni talar om, tänkte bara berätta att jag vet att problemet finns och att det kommer att vara fixat under fredagen.

Sidan är nystartad så det kommer nog att vara lite konstigheter åtminstonen någon vecka till, hoppas ni kan stå ut med det.

/Joakim

Särås
2001-12-14, 22:02
Det är ok!!! :-)

Allt är nte så lätt att få allt att funka på än gång!
Lycka till!!!

/Jimmy

LM
2001-12-15, 00:46
Kul att det finns folk som står för att de åker Saab. Det är ju nästan som att vara medlem i Michael Jacksons gosskör. ;-)

Kimmen
2001-12-15, 02:51
där ska jag gå in och fet röja =)

//Kimmen

Chrille
2001-12-15, 03:41
haha!! jag har redan joinat ligan!! självklart förstås!!

Saab 900
2001-12-16, 14:24
Mäkinen, jag har en 900i -86 till salu, om du är intresserad så är det bara att tuta till :-)

/Jocke

MrTurbo
2001-12-17, 00:03
Ta en kik på min sida med då.. *ler*

Varför kan man inte lägga länk i signaturen?

HTML-kod OFF är ju inget kul......

MP
2001-12-17, 08:24
Originally posted by Mr_Turbo
Ta en kik på min sida med då.. *ler*

Varför kan man inte lägga länk i signaturen?

HTML-kod OFF är ju inget kul......

Använd vB-code, ['url]www.volvo.com[/url] minus den röde då naturligtvis...

Men det är ju lite roligt att klaga så visst kunde man tänka sig lite mysiga bilder typ avatar/signaturbild för att få lite personlighet på forumet. Det är ju lite grått av flera skäl nu så att säga...

Särås
2001-12-17, 09:43
Originally posted by MP

Använd vB-code, ['url]www.volvo.com[/url] minus den röde då naturligtvis...

Men det är ju lite roligt att klaga så visst kunde man tänka sig lite mysiga bilder typ avatar/signaturbild för att få lite personlighet på forumet. Det är ju lite grått av flera skäl nu så att säga...

Och dom skälen är???

Jag vet att forumet är grått men vi tycker det är bätre en lila!

Samt att det faktiskt passar riktigt bra i hop med resten av sidan... Eller??

Däremot så tycker jag att om vi skulle ha html på så är jag räd att det skulle bli lite mycket lekstuga!?
Vi ska väll i grunden bara diskutera? :-)

/Jimmy

MP
2001-12-17, 10:14
Originally posted by Särås

Och dom skälen är???

Jag vet att forumet är grått men vi tycker det är bätre en lila!

Samt att det faktiskt passar riktigt bra i hop med resten av sidan... Eller??

Däremot så tycker jag att om vi skulle ha html på så är jag räd att det skulle bli lite mycket lekstuga!?
Vi ska väll i grunden bara diskutera? :-)

/Jimmy

Forumet är grått av två skäl varav ett är lite ljust, åt silver till och det andra är mer åt rökgrått om man säger så. :)

Vad det gäller lila, som väl är standard för forumstypen (?) så skapar det väl lite onödiga paraleller med en viss annan site där det väl är lite som det är med den, innehållsmässigt mm. men då jag inte direkt ser mig som företrädare för den siten så ser jag ingen anledning till att fortsätta jämnförelsen heller även om jag kanske kan hålla med i poängen om att grått är att föredra framför lila.

Småsaker som layout etc. kanske inte är så mycket att tjöta om då det är bra så som det är.
Var inte menat som kritik mot den utan snarare var det ett försök att flika in att jag tycker att det är positivt med lite personligt intryck i de features som finns tillgängliga. Tänker då främst på Avatar resp. bild i signatur sålänge det hålls kontroll på, både från resp. användare och övriga. Ett grundkrav om så kan tänkas bli fallet är ju då naturligtvis att det är lättladdade bilder med hänsyn till de användare som fortfarande sitter på modem.

Nu vet inte jag hur det är med möjlighetena till det men nog skulle det kunna vara intressant att få lite insikt i frågan, vad majoriteten tycker här på forumet även om det naturligtvis är som du skriver att diskutionen ska vara i fokus.

Särås
2001-12-17, 10:23
Jag tänkte kanske på hur Lazzat's forum såg ut från början... (Lila)
Men visst finns det andra sidor på internet som har forum som är lila... (www.fiat.cjb.net)

Jag var intew ireterad eller sur på dit inläg men jag bara undrade vad som var grått om du tyckte att forumet var tråkigt grått.... :-)
Hur som helst så har både du och jag poienterat att det är diskusionen som bör vara i centrum och att bilder under profile troligen bara blir en grej som man kanske hakar upp sig på när man som mig siter och läser alla inläg och det med modem! :-(

Så jag känner att bilder samt html är grejer som kanske om det hör hemma i detta forum ska vara i Fria diskusioner forumet och det går tyvär inte att bara ha det så när det gäller bilder...
Men HTML:en går men då kan vi lika gärna vara uttan eller??? :-)

M.V.H Jimmy Särås

MP
2001-12-17, 10:37
Särås>> Även om det är lätt ordnat att klicka av signaturen och därmed även bilden då man skriver inlägget så är dess frånvaro kanske inget att hänga upp sig på. Av hänsyn till modemarna så kanske det är bäst att ha det så som det är precis som du menar även om det kanske skulle vara en välkommen avbrytare för min del.
HTML är i mina ögon en rätt överflödig feature som kanske mest skapar problem för mindre "avancerade" användare rent datakunskapsmässigt som iaf jag nog får beteckna mig själv som. Behovet är väl inte det största heller då vB-coden täcker det mesta.

Särås
2001-12-17, 10:42
Slutsats: Lazzat's forum är bra som det är eller?? *asg*
/Jimmy

MP
2001-12-17, 11:45
Särås>> Men är det inte lite gråmulet? ;)

Särås
2001-12-17, 13:06
Kanske men å andra sidan så lyser inte färgerna på sidan! :-)
Men man kan säckert göra ett mellan ting men nu är det som det är...
Kanske den dagen vi uppdaterar sidan till Lazzat.nu v2,0....

Eller..... *hmmm*

Ähhh vi får se...

/Jimmy

MP
2001-12-17, 14:35
Särås>> Färgen får komma i diskutionerna istället då, genom aktivt diskuterande så att säga... =)

Särås
2001-12-17, 14:40
Låter som en bra idé!?...

*big smile*

/Jimmy

MP
2001-12-17, 15:11
Gut genug. =)

Särås
2001-12-17, 15:12
Betyder??? *funderar*
Är det danska???
/Jimmy

MP
2001-12-17, 15:26
Originally posted by Särås
Betyder??? *funderar*
Är det danska???
/Jimmy

Nein, das ist es doch nicht... =)

Bra nog, får duga eller liknande kanske det kan översättas med.

Särås
2001-12-17, 15:51
Måste säga att Saab 900 sidan blev mycket bätre efter att man byte till en meny som fungerade! :-)
Grattis!

MP: ok!
/Jimmy

Ducati Monster
2001-12-17, 15:56
Ja nu blev den jättebra.
Jag har medlemsbil nummer 14.

Chrille
2001-12-17, 17:32
det var absolut inget fel på den gamla menyn! den gamla menyn fungerade för mig och var mycket snygg!!

Medlemsbil nr 15! de e min de =)