handdator

Visa fullständig version : Vattensprut vs tillägssprut

sundelin
2002-08-25, 21:38
vilket är att rekomendera? vilket funkar bäst och är lättast att få till?? funkar det att köra med båda?

Har äntligen fått igång min nya motor och har en del att fixa efter besiktningen..... men tyvärr så märkte jag vid starten att den knackar hmm hoppas det bara var ventilerna och inte vevlagren, lät ju som vev men man kan ju hoppas =). sommaren är ju slut och hade ju faktiskt tänkt riva motorn i vinter för lite filning! ska låna en kamera i veckan så ni får se min hmm pärla =)

sundelin
2002-08-26, 23:58
det är vevarna som knackar... hmm inte det enda problemet startmotor funkade perfekt ibörjan..... nu "missar" den hela tiden låter som nån sätter en såg i bilen.... är det startkransen eller kan man justera nåt på startmotorn?? den var aldrig såhär innan jag bytte motor.... 7h50min kvar till besiktning.... =(

Bjorn325
2002-08-27, 00:07
Offtast är startkransarna helt sop-slut...
...men om man joxar upp hålen för bultarna i startmotorn,
kan man ju justera in den så att den går längre in moot kransen.

Borde funka ett tag i alla fall,
och det är definitift enklare än att byta krans.

sundelin
2002-08-27, 00:22
vad är det mer än startmotorn som skiljer mellan turbo o std lådan?? varför denna vinkelväxel? på turbo modellen? skumt... borde väl inte va tyngre att dra runt.... jaja får rulla igång den så länge, då får man ju lite träning oxå =)

Bjorn325
2002-08-27, 11:43
Jag vet inte riktigt varför dom gjort som dom gjort...
-Verkar ju mest vara olika för sakens skull.
men en sak är säker, turbons startmotor är bättre, eftersom man ju faktiskt kan joxa upp hålen lite, för att justera fram startmotorn lite grann vidbehov.
Det kan man ju inte göra på sug-cherry-starten.

Jag har för mig att startmotorn från Sunnyn är samma som Cherryturbon.

nick£
2002-09-08, 16:36
har samma problem på min hörde dock att det va solenoiden på start motorn som inte går i
för mig funkar det dock att rulla bilen lite fram och tillbaka med växeln i för att den inte ska "såga"

Bjorn325
2002-09-08, 23:43
Problemet är nog från början att selenoiden inte slår till,
men resultatet är att kransen blir keff. :(

Ett annat knep, istället för att försöka knuffa bilen fram och tillbaka,
är att man med kopplingen uppe, joxa runt lite i lådan...
...tvinga i femman-tvåan-ettan-trean typ.
Då brukar motorn röra sig det där lilla som brukar behövas för att det ska funka.