handdator

Visa fullständig version : Finns risken att Lazzat blir för stort?

T-Uffe
2001-11-30, 22:19
Hallå gänget!

Vad tror ni, Lazzat har växt väldigt under den sista tiden och finns inte risken att det spårar ur?

Tänker mest på om super moderatorer och admin. kommer att hinna med och läsa/ låsa alla skräp inlägg?

Jag hoppas och tror på de som sköter detta forum att de har tid och intresse att hålla detta på den " rätta " nivå som " vi " vill ha det.

Vill på detta sätt tacka för ett utomordentligt utfört jobb hittillls på detta forum!!!!

Vi ses och hörs!

Brillko
2001-12-01, 02:59
Vi är rätt många som är moderators och jimmy har personlig kontakt med alla. En spindel i nätet. Jag och jimmy läser princip alla poster. Kurgan läser nog allt med. Sen finns chrille, westholm, alberston mm. 5% bör nog av moderators. Och eftersom vi har runt 100-150 användare som postat är det bra än så länge. troligtvis får fler ansvaret i framtiden. Rensa och hålla snyggt...

Mvh
Stefan

Kurgan
2001-12-01, 17:02
Tycker att det fungerar bra nu, precis som Brillko säger så är vi ett par som läser samtliga inlägg.

// Jeppe

Kimmen
2001-12-01, 18:33
Om det blir för många blir det som zatzy allting spårar ur till slut...

//Kimmen

Särås
2001-12-01, 19:41
Läser allt!!!

Har inte missat ett medelande! :-)

/Jimmy

MP
2001-12-01, 19:53
Högt antal medlemmar behöver automatiskt inte leda till att det spårar ur. Fallet med den lila jätten har ju inte bara med storleken på sidan att göra. Vore kul om man skulle kunna få ett ungefärligt antal på aktiva användare på den siten. Detta är dock orealistiskt då ingen vet säkert men det är nog inte särskilt hög procenthalt av medlemsantalet.

Finns ju flertalet exempel på siter som är större än den och ändå har ett välfungerande forum med mer sakliga diskutioner trots högre medlemsantal samt högre tryck i antal inlägg per dag. Bidragande faktorer till att det fungerar är mer inrutat och hårt hållet sätt att styra och ställa. Syftar då kanske främst på olika avdelningar dit man flyttar vissa speciella inläggstyper vid behov och har klara anvisningar som alla kan hänga med på istället för att tveka på vart man ska posta. För att återknyta till ovannämnt exempel på site så finns ju flertalet exempel på inlägg där som postat på en del av forumet, som flyttats till ett andra och där har det förpassat till det tredje. Ett rätt talande tecken på hur man misslyckats med att gemensamt sätta en nivå och riktlinjer hur det ska ageras.

Fortsätter man bara här på denna site med att hitta sin nivå samt ambition så tror jag att man har ett mer välfungerande och brett koncept än vad det kanske var ämnat från start.

Särås
2001-12-02, 18:37
Kloka ord!

Målet var inte att bli så här stora om jag ska vara ärlig! :-)

Men nu är det som det är!
Men alla inblandade vet vad som gäller!

Jag läser allt och Brillko gör det vad jag vet också!

Vi har flytat på 30 talet medelanden till och med jag har postat fel! :-)

Men vi har ett mål nu som vi arbetar efter och vi kommer inte att vika oss en tum!

M.V.H Jimmy Särås

Ronnie
2001-12-03, 08:55
kommer att braka samman... tro mig!!

börjar redan se tendenser!!

Mr.Chevy
2001-12-03, 08:59
Ronnie >> Haha, varför borra i andras skepp istället för att försöka täta ditt eget? ;)

Ronnie
2001-12-03, 09:30
chevy: mitt e tätt!! funkar bättre än aldri förr!! :)

Mr.Chevy
2001-12-03, 09:33
Ronnie >> Bra det då för jag tycker jag har sett "tendenser" om annat men jag litar på ditt ord då. Lycka till grabben! =)

Ronnie
2001-12-03, 09:36
kan ja behöva!! :)

hmmz.. men bra blir det iaf... det vet ja... :)

Gunnar
2001-12-03, 09:46
Ronnie - Anledningen till att forum blir olidliga är att folk registrerar sig enbart för att sprida dålig stämning. Precis som du gjort nu. Har du egentligen skrivit ett enda positivt inlägg? Det enda du går in för är att håna, häckla och hacka.

Är det så du vill att ditt eget forum ska se ut? Om inte så tycker jag du kan föregå med gott exempel, eller hur?

Ronnie
2001-12-03, 10:16
Gunnar: jag började att skriva seriöst... men inte längre... nu berättar ja bara vad jag tycker!! och detta e fria diskutioner!! lr hur!

Gunnar
2001-12-03, 10:19
"Fria" betyder inte att det inte finns spelregler. Titta längst upp på sidan om du inte redan sett dem.

Rätta mig om jag har fel, men har inte även du vissa regler i ditt eget forum?

Westholm
2001-12-03, 19:37
Jag försöker att hinna läsa så många meddelande som jag hinner med...

R19
2001-12-03, 19:46
Jag ser gärna att Lazzat blir lite större , Jag menar denna sida kämpar ju iaf för att vi ska få leka av oss på lagligt vis ..
Sen om nån vill ha kakan o äta upp den är ju upp till var o en ??
Att forumet växer o expanderar ser iaf jag som nåt positivt , Det finns ju så mycke kunnande i stugorna där ute som man hoppas kommer fram när man väl behöver det , Inte en massa bajspost (Som förhoppningsvis Moderatorerna tar bort)..
O hur kul vore det om Lazzat bara hade Volvo-ägare på forumet (Inge ont om Volvo-ägare)
Jag vill alltså gärna att Lazzat ska få lite mer bredd inom märkena så inte alla åker samma ..

John
2001-12-03, 21:16
Vi försöker ju hinna med att läsa allt som skrivs, visst kan det vara kinkigt ibland, men det funkar.

En av målen är ju att ha en rent och städat forum, utan en massa skitinlägg, och vi tänker göra allt vi kan för att hålla det!

Grahn
2001-12-17, 17:44
Större och större för varje dag!
Men än verkar sidan hålla en hög nivå!
/Grahn

Brillko
2001-12-17, 22:02
Snart 400 Members och det känns under kontroll ,)

LM
2001-12-17, 22:05
Den senaste stunden har forumet verkat överbelastat... Man kommer in hälften av gångerna på trådarna.

Brillko
2001-12-17, 22:18
Originally posted by Mäkinen
Den senaste stunden har forumet verkat överbelastat... Man kommer in hälften av gångerna på trådarna.

Om det är ett vida problem vet jag ej.

Men imorgon byter forumet server till en dedikerad för Lazzat. Ligger även 2 andra forum på denna. Ett M5 forum och ett för lokala streetracers i E-tuna.

Men efter imorrn hoppas vi att det skall flyta på bra och att vi snart får upp vår nya kalender där vi skall lägga in alla viktiga datum i motorsverige...

Mvh
Stefan

Mr Volvo
2001-12-17, 22:20
Näe jag tror inte att det kan bli för stort, faktiskt.
Och skulle det bli JÄTTE stort så finns det ju andra forum som också är det och som fungerar bra. Se tex Nitroz,TPC och STCS forumen, Visst kan det finnas påhopp och annan smutskastning på dom forumen också men de tas ner väldigt fort av moderators och admin:s. Att zatzy har börjat(?) spåra ur beror förmodligen på att streetracing (läs:"illegal") lockar ett sådant "klientel" som nu har visat sig på det forumet, tyvärr. några andra orsaker kan vara att GIS filmerna har släppts. och att zatzy kanske har "synts lite för mycket" och att det har kanske varit för "slappa" moderators från början. Min uppfattning är att vissa saker måste kanske "stävjas" redan innan de uppstår ganom en bra och väl motiverad styrning och rensning bland vissa inlägg som inte hör hemma i ett forum, utan skall tas privat mellan fyra ögon eller via mail, tele eller pm:s. Men min uppfattning är att alla forum behövs. För det som inte lockar hos ett forum kanske finns hos ett annat.

/Micke

MP
2001-12-17, 22:43
Utan att trampa iväg i orsaker osv i ämnet så kanske det ska konstateras att Zatzy alltid sedan start profilierat sig som en streetracer-sida så det är ju inget nytt, vilket därmed inte, i mina ögon kunnat delta i ett "förfall" ur kvalitetsaspekt. Då är jag snarare med på den tesen om överrepresentering. Reklam utåt utan att ha huvudet med i planerna kanske man kan sammanfatta det...

Moderatoringen är väl ett annat kapitel som har fungerat dåligt på den siten. Personligen känns det som att, trots de sk. "utvärderingskampanjerna" som genomförts, det struntas blankt i all kritik som kommer in, såvida det inte kommer från den interna kamratkretsen. I övrigt så verkar det som det gicks efter eget tycke inom en begränsad krets.

Vad detta ger för typ av signaler utåt kanske de flesta kan räkna ut. Sköts det som en intern angelägenhet så känns det iaf från mitt håll att det kan få vara just en sådan. Lite tråkigt kanske, men så känner jag det.

Som tidigare syftats på så har jag personligen svårt att se denna site gå i samma fälla då de så att säga sitter med facit i hand.

Mr Volvo
2001-12-17, 22:51
Originally posted by MP
Utan att trampa iväg i orsaker osv i ämnet så kanske det ska konstateras att Zatzy alltid sedan start profilierat sig som en streetracer-sida så det är ju inget nytt, vilket därmed inte, i mina ögon kunnat delta i ett "förfall" ur kvalitetsaspekt.

Ja det har du ju rätt i.
Och för den delen så gäller det ju inte den siten nu utan den här prima sidan.

/Micke