handdator

Visa fullständig version : "Jag stänger denna tråd nu"

Björn
2001-11-28, 19:01
Varför håller ni på och stänger alla trådar så fort det blir något känsligt som kommer upp.

Jag tycker att det pajar känslan och respekten för er moderatorer en hel del.

/Björn

Riskokarn
2001-11-28, 19:14
Jag tycker det är helt rätt....skall det gnällas kan dom väl ta det Prv eller så... om det inte är någon konstruktiv kritik då....
Man ser ju vilken sandlåda det är på zatzy... ta bara "Evo 6 700 hk" Den kunde ju stängts direkt :)
Tycker dom håller detta på en bra nivå
Moderators gör som dom vill.. så enkelt är det
Sen om det inte passar så går man

Särås
2001-11-28, 19:33
Det handlar om att vi inte tycker att den diskusione tillför Lazzat nåt..

Samt att vissa diskusioner går att föra via PM eller tel samt E-mail...

Sedan ska ingen diskusion vara för långt bort från grund ämnet!

Då är det dags för oss att varna för att vi kanske vill stänga tråden samt att användarna vet vart gränserna går!

Sedan så vill vi absolut inte ha några på hopp eller dylikt!

Samt att vissa diskusioner som typ: "Dalbäcks Golfen har inte 1000hk" Såna vill vi absolut inte ha då det redan är bevisat att bilen har mycket efekt! (Kanske ionte 1000hk dock)

/Jimmy

T-Uffe
2001-11-28, 21:07
Det är bra grabbar! ( Admin. )

Håller helt med att vi ska inte sitta och skälla på varandra samt hacka, peka ut m.m.
Det är allt sånt som gör ett forum dåligt samt alla som är där väldigt ledsna och nedstämda, t.o.m de som har bra humör och alltid varit glada och positiva blir smittade av den dåliga stämningen som blir och beter sig slutligen som de värsta gör.

Mina tankar...................

Brillko
2001-11-28, 22:24
Jag tycker att känslan hos moderators höjs när de agerar på ett förnuftigt sätt. Tror de flesta här inne inte haft nått emot att dessa trådar stängts då de inte rör bilar i huvud taget.

Brillko
2001-11-28, 22:26
Och riskokaren. Man skall inte behöva gå om det inte passar. Gäller det nått man tycker en moderator gjort gel så postar man ett PM till han eller till nån Admin. Inte posta en ny tråd och fråga varför...

Mr Volvo
2001-11-28, 22:40
Jag tycker att Modertors gör ett toppen jobb. Behövs styras lite med en "fast" hand ibland.
Bara det är rättvist så är allt ok.

Björn
2001-11-28, 23:23
Men om jag vill vet hur jag får 700 hk i min EVO hur gör jag då.

Eller om jag vill fråga något som kanske inte stämmer med Admin syn på vad som tillför lazzat.

Det e bra att ni finns men man blir less när saker försvinner utan att man får vet varför.

Brillko
2001-11-28, 23:27
Om du tittar på vad för trådar som blivit stängda. Har de tillfört nån bilintresserad nått? Och de kan fortfarande läsas för den som är intresserad i ämnet. Vill man diskutera saker som rimmar fel med den stora massan användare så e det ok under offtopic så länge man håller sig till reglerna och inte gör påhopp på andra personer/företag.

Diskutera på...

Skall mycket till innan den stängs...

DoggyBus
2001-11-28, 23:30
Originally posted by Björn
Eller om jag vill fråga något som kanske inte stämmer med Admin syn på vad som tillför lazzat.

Det är väll på det sättet att Admin vet hur han vill att hans sida skall se ut och vilka värderingar som skall finnas där. Detta vet moderatorerna och plockar bort sånt som inte hör till sidans "värderingar".
På så sätt blir det de som accepterar eller har samma värderingar som Admin som deltar i forumet och de andra söker sig till forum som passar dem!

Tycker att de har skött sig bra än så länge! :o)

Björn
2001-11-28, 23:34
Okej det börjar bli sent nu men de stängda trådarna e kul läsning men man får se det från ut sidan, ovanifrån liksom.

Det e klart det blir *diskutioner om man inte har samma värderingar som andra.

/ Puss godnatt Björn

(den som ger sig in i leken får leken tåla) var bara tvungen se det som du vill :)

uffe gävle
2001-11-29, 07:48
Framförallt när det det inte handlar om rena dikussioner,utan planlöst svammel.

tex du tycker inte som jag ,du e ju slut i huve!!!!!!!!!.

Det är icke ett exempel på en diskussion ,utan ett tydligt ex på att många inte vet hur man för en diskussion på "rätt sätt",dvs att inte frångå sakfrågan och att inte nedlåta sig till pesonangrepp.

Det som är viktigt att komma ihåg är att icke göra personfrågor av sakfrågor, dvs om någon skriver om någonting jag inte fattar eller har dålig koll på så kan jag inte börja på att härja om den andre som person,när problemet ligger i att jag inte hänger med i diskussionen.

Nej låt moderatorn härja fritt och utan hämmningar.

Riskokarn
2001-11-29, 08:17
Brillko: Jag menade inte om nån tar bort en tråd eller så som nån inte tycker stämmer...klart man tar det via mail el dylikt nu... "då kan man dra härifrån" Det menade jag om man inte tycker om hur det fungerar här.....finns säkert folk som föredrar sandlåde diskussioner före bil diskussioner...det är väl såna vi inte behöver?

Brillko
2001-11-29, 11:49
Alla är välkommna. De som inte sköter sig blir tillrättavisade. Ingen tror jag kommer bli portad. Det sköts snyggt då man inte känner sig hemma så postar man inget...

Förstår vad du menar riskokarn...

Andreas
2001-11-29, 23:57
Ni får göra som Scoobynet.co.uk har, ett Mupp Forum som man flyttar alla opassande diskutioner till. =)

/Andreas

Särås
2001-11-30, 09:45
Ett bra förslag men känns som om det kanske skulle sänka standarden på forumet.. :-(

Och det vill vi inte...

/Jimmy

GST Spyder
2001-12-01, 01:58
tycker det verkar skötas bra från Mod:s på detta forum..Håll i det och fortsätt göra ett bra jobb!! :-)

Roger