handdator

Visa fullständig version : downpipe

nick£
2002-07-16, 00:41
hur har ni gjort med anslutningen till turbon när ni bytt avgas sys.
finns det färdiga anslutningar att köpa nån stans eller måste man svetsa om det
tycker att det verkar dumt att ha ett mindre rör (orginal) som ligger och stör för att sedan låta det mynna ut i ett större
hoppas nån fattar vad jag menar är lite trött nu

Frazze
2002-07-16, 01:40
kör du med orginal turbo och "elbow"?
Isåfall kika här:

http://w1.633.telia.com/~u63302991/cherry3.htm

Så gjorde vi innan vi mördade turbon och bytte till en T25:a

Mvh Frazze

nick£
2002-07-17, 16:54
jo det gör jag men jag fattar inte riktigt hur ni har gjort med själva anslutningen orginalröret alltså hittar ingen förgrening som går från orginal till 2,5 tum . samt att det verkar jävligt tight att svetsa med brickan på så att säga

Frazze
2002-07-17, 20:41
Ok.
Vi svetsade fast orginal-brickan på 2.5-röret och då gick det ju fint att sätta dit sen.
Blir ju lite strypt, men det kommer man nog inte ifrån.

nick£
2002-07-17, 20:44
är inte den för thigt för att svetsa på 2,5 röret
diametern är väl för liten på brickan

räcerman
2002-07-17, 21:16
Vi fick svarva upp själva trekanten några millimeter, sedan fick vi ju också krympa 2.5" röret som du kan se på bilderna. Slet med den där skiten i X antal timmar, sedan blåste jag turbon så det var helt i onödan, stoppade på en T25:a efter det.

nick£
2002-07-17, 21:27
aha ok undrar hur fan jag ska göra då har inte tillgång till nån svarv

hur mkt roligare blir det med en t25 =)
har själv kikat på en sån då dom bör passa på rakt av

räcerman
2002-07-18, 10:39
Originally posted by nick£
aha ok undrar hur fan jag ska göra då har inte tillgång till nån svarv

hur mkt roligare blir det med en t25 =)
har själv kikat på en sån då dom bör passa på rakt av

hmm Själva turbon i sig tror jag inte är flaskhalsen om man ska trimma måttligt, dvs så lönar det sig att fixa soppa och luft först, men några hästar ger det nog med större turbo, dessutom är det lättare att göra en helt ny downpipe av 2.5" röret som passar direkt på. I mitt fall hade nog bilen gått ungefär likadant med originalturbo som T25, men eftersom originalet gick sönder hade jag inget val... dessutom är det manligt att säga att man har större turbo! höhöhö Så sätt på T25:an du om du får tag på nån,