handdator

Visa fullständig version : funderingar

nick£
2002-06-28, 21:23
tjena har en slang dragen från turbon och wastegaten in till kupen på cherryn med ett t- kors på slutet
har funderingar på att kapa slangen men kommer inte laddtrycket att höjas då i och med att slangen blir kortare? eller e jag bara ute och cyklar som vanligt

/nicke
"gambler" omreggad till nytt namn
för att få ett enhelligt nick

Perry_G
2002-06-29, 00:38
Hmm... Rent teoretiskt sett borde inte laddtrycket höjas. Möjligtvis får du en liten "boost" när turbon börjar ladda, men jag tror knappt den är märkbar.

Jag kanske oxå är ute och cyklar dock =))

Mang3
2002-06-29, 02:20
Hmm låter som den som haft den innan har haft en pschhhhventil för att pysa ut lite luft inne i kupen.
Jag har min lilla slang dragen direkt från turbon till wastegaten ca 30 cm med ett t-kors i mitten och på t-korset sitter 50cm slang med en pschhhventil så jag kan pysa lite.

Works fine for me.

Dock är fjädrar bättre om man bestämt sig för ett fast högre laddtryck eller en lastbilswastegate.
Jag har satt på en fjäder på wastegaten och min laddar 0.7, ska på med en till så jag ligger konstant på 1 bar och sen kan ja pysa vid race till 1.2 typ.

nick£
2002-06-29, 19:40
ok fram med stora saxen bara dårå
mang3 : så mycket får du inte ladda då åker du ju ifrån mig =)
nästa vecka åker intercoolern och avgas sytemet på
känns som att det kan vara läge och pillra med ladd tryck och turbo litegranna då
en perfekt semester i garaget med korta avbrott av panik ångest och små frågor på olika forum. =)

Perry_G
2002-06-30, 01:17
Den som hade semester ändå =( Jag jobbar på dagarna, och mekar på kvällar/nätter.

Torsdag: 16.00 - 01.30
Fredag: 17.00 - 00.00
Lördag: 12.00 - 23.30

Race imorron... får se hur det går.

Jag misstänker dock att jag bara mekar en bråkdel av vad wok-björn gör.

freddis
2002-06-30, 02:01
hej

en skum fråga.
denna pys luften kan väll knappast vara farlig att pysa ut i kupen??
en porlare till mig påstod att det kommer in lite avgaser om man gör så..
men det kan väll inte stämma?? eftersom
luften kommerfrån insugs sidan av turbon..
ren luft få väll..
hmm om inte någon sådan där egr grej släpper tillbaka lite avgaser till insuget. eller en vevhus ventilation..
men de sitter väll efter turbon??

mvh fredrik

Perry_G
2002-06-30, 13:04
Hehe, nä, det är väl ingen större hälsorisk att pysa in i kupén. Luften är "ren", men kan innehålla lite olja från turbon.

Master M
2002-07-04, 21:34
Vad e det för knäppgök som har dragit in slangen dit??
Hehe... närå, jag förlängde bara slangarna så att jag kunde sitta i cupen och kolla laddmätarn vilket som den laddade mest på... (Hur jag skulle vinkla T-korset)

Det är bara att ploppa ut slangarna från dem mindre som sitter vid turbon. Och sätta T-korset likadant som innan.

Lycka till med trimmningen..........

Mvh Micke