handdator

Visa fullständig version : Projekt Jimmy's Porsche (aka Bubblan) garage blir till...

Särås
2007-09-10, 01:54
Eftersom jag inte orkat skriva en projekt tråd om Bubblan så tänkte jag ge Er lite om mitt garage jag hålt på med nu när jag har en bil som fungerar så bra att jag inte behöver slösa så mycket pengar på att få henne att fungera! :)
(attans bra dom där Bubblorna är)

Så jag har ståt i kö för att få tag på ett garage ända sedan jag flyttade in i min lägenhet, och dröm om min förvåning när det helt plötsligt ringer och i andra ändan säger en röst att det finns ett garage att inskafa!
Jag blev eld och lågor och bara att satsa fult, behöver ju ett till garage att ställa bil i, då jag redan sen tidigare har några "gallergarage i parkeringshuset vid lägenheten, men nu var det ett singel garage inte allt för långt bort som skulle bli mitt!
Sagt och gjort hämta nyckel och inspektera dock efter div pappers grejer och autografskrivande.
Jag inspekterar och inser att det är "hönsgaller" mellan mig och mina garageplatsgrannr när man öppnat porten, och jag känner att det inte var riktigt så jag ville ha det...
Här skulle ju jag göra det hemtrevligt för mig och min Bubbla...
Sagt och gjort, bara att åka med Mange (nära vän) till Sten och Son där en annan vän jobbar (notera att sten och son ligger ungefär 1km från garaget).
Vi har lånat Bilvalets stora Citroen Jumper så nog skulle reglar och gipsskivorna få plats allt, passa på att köpa spackel, slip papper samt lite annat som skulle bheövas senare.
Tillbaka till garaget och nu var det att få bort hönsnätet mellan mig och mina grannar, funderade på om det klassades som inbrott?
Men det enda jag gick över till dom och gjorde var att städa rätt på det jag stälde till med så hoppas för gudsskull inte att dom blev ireterade eller sura på mig för denna lila förestälning! :)

Efter att hönsnätet var borta, lovar det satt fast rejält, så var det dags för at spika reglar, många reglar skulle det bli och vi ville ha några extra bara för att vara säkra på att om jag ville fästa nånting på vägarna så skulle inte det vara ett problem!
En massa svordommar senare och många spikar senare så satt alla reglarna uppe, bara att börja borra upp gipsskivorna mot reglarna, tog inte så långtid och efter att man soppat hela garaget från all skit och annat så måste jag säga att det ser riktigt riktigt bra ut! :)

Planen vart nu att vi skulle måla vägarna vita samt att jag fick över 7 kartonger med stora svarta klinkersplator från mitt badrum vid renoveringen av den, behövde ju bara kompletera med 8 kartonger till så kunde jag lägga svarta stenklinkers på golvet samt foga det med svartfog som oxå belv över från lägenheten...
Iväg till Brahus i barkarby (ja så säger min farsa och jag tycker det låter så bra så jag tycker vi söper kedjan så) och införskaffa dom sista kartongerna samt även 2 kartonger med fyrkantiga grå klinkers som ska bli "foder" då det kan bli fuktigt i ett sånt här garage på vintern osv är det bra att ha foder av klinkers i stället för virke som har en tendens att bli fult...
Kompleterade upp med några hyllor från den rike Svenskens imperium Ikea, dessa ska bli "skryt" hylor i garaget då alla pokaler jag lyckas vinna med den måste stå fint nånstans, ja i lägenheten får jag inte plats med dom iaf...
Specielt nu när Bubblan faktiskt vinner nån pokal åt mig med sitt fina chassie! :)
Så svarta hylor och klinkers lastades i bruksbilen (Clio V6;an) och sedan bar det av hem igen, Clion har aldrig vart så slö som den dagen!
Platsätaren/snickaren hade hjälpt mig med lite målning och slipning (första vädan med spackel och slipning gjorde jag själv iaf)...
Och han gick nu på golvet med slip och spackel, allt för att få rätt lutning samt bra underlag att lägga platorna på.
Efter div arbete med golvet vart det så dags för att läga golvet och efter det fodren och avsluta med foga.
Köpte in några Porsche 993 orginal posters från mitten av 90-talet då det är en sådan som ska stå där och tänkte det kunde vara kul med 4 stycken sådana 2 på var sida om bilen samt svarta ramar att sätta dom i, har bara inte hittat några tavelramar som passar till Porsches skumma size på posters ännu...
Köpte även en Crawford portöppnare den skulle tydeligen vara rätt säker för inbrott och dessutom kan det vara skönt att slippa gå ut och öppna varje gång man ska köra in och ut.
Köpte även ett verktygsskåp, Tengtools stora röda 1001 delars verktygsvagn.
Passade även på att köpa deras låga domkraft helt sjuktlåg måste jag säga, kommer ju aldrig behöva att köra bilen på några klossar eller så längre iaf...

Kan bara ge Er en bild än så länge och garaget är en så länge tämligen ofärdigt.
Bilen står viserligen där från och med i fredags då golvet var tort samt vägarna klara, men inga hylor eller lister (ja ska säta lite lister i garaget oxå), men dom som sett det ännu tycker det ser bra ut iaf! :)
Måste säga att jag är riktigt nöjd, nu ska jag bara greja ett till så Audin kan få exakt samma! :)
Skickar med en bild hur det ser ut efter att vi just satt upp gipsskivorna och soppat upp det värsta..
Mer bilder kommer...
mvh Jimmy Särås

Bjorn325
2007-09-13, 21:04
Du har för mycket tid... =)

jz
2007-10-11, 20:30
Nu är det faktiskt dags för en uppdatering....

/J

M3Jonas
2007-11-03, 13:01
Nu vill vi se hur fint bubblan bor! :)

Hellberg
2007-12-29, 22:48
Hur går det med Bubblan Jimmy? :)

//Jill på fel login.

M3Jonas
2008-03-11, 10:24
Vad ska bosätta sig i detta tjusiga garage nu då?

http://www.blocket.se/vi/15499901.htm?ca=11_s

Särås
2008-03-12, 01:26
Jonas hemlis...
Än så länge...
*låser*