handdator

Visa fullständig version : Audi s2 Rörchassie Dragracing

Zidden
2007-06-20, 00:12
Hej tänkte vissa lite om min nya bygge.

Motor

-2.5 liter
Je kolvar
155 mm stakar
Allt nytt i bottendelen.

Nya race ventiler
Billet kammar.
Allt till toppen har beställt via jonus racing
Insug av byggt av Hacke racing
Och grenrör. Av Hacke Racing.
Drivlina

Rs2 låda.
Orignal S2 klump.
Dione Drivaxlar.

Chassie.
Fick en grymt bra erbjudande av hacke racing.
Så hans Audi s2 rörchassie är numera min.

Orignal dörrar och tak. och baklycka
Glasfiber skärmar i bak och i fram
Glasfiber huv
Ska beställas Dragracing dämpare i fram. Bak finns redan.

Zidden
2007-06-29, 13:28
en bild till. ja åker ner till hacke nästa helg då ska de tas en massa kort. och så ska skiten hem.

Lasse wankel
2007-06-30, 10:02
Härligt att se att någon bygger en extrem Audi för Modified!? Är bilen 2 eller 4hjulsdriven?
Keep up the good work så får vi se bilen 2008?

/Lasse

Lasse wankel
2007-06-30, 10:07
Härligt att se att någon bygger en extrem Audi för Modified!? Är bilen 2 eller 4hjulsdriven?

/Lasse

Zidden
2007-07-06, 12:00

/Lasse

Tjena bilen kommer att bli 4 hjuldrivern. och den kommer gå o sport compact modified. om ja kommer in i den klassen. annars blir de super small block. finns ju inte så mycket att köra i liksom.

MVH Zidden

camaroz28
2007-07-06, 13:06
Tycker det ser ut som ett supersmallblockbygge, kul å välkommen...

Zidden
2007-07-07, 23:10
Tycker det ser ut som ett supersmallblockbygge, kul å välkommen...

tjena ja de ser väl ut så. men där åker ni ju så fort. så jag vill köra i modified. men får se vad dom säger sen när bilen är klar. eller så är de väl bara att gilla läget och köra.

MVh Zidden

Zidden
2007-08-04, 13:41
tjena var ner till hacke igår efter mantorp. me lite delar. Hacke kommer att bygga stötdämmarfästen i fram. sen ska han bygga nya fästen för vx lådan.
om jag kanske har tur så får jag tag på en låda från en rallybil. typ s1 men är inte helt säker men nån rallybil från grubb b. en kompis pappa som har sån liggandes. bilen ska väl hämtas i mitten av agusti. har jobba så mycket så har inte hunnit me nått. nu har ja nog allt. så motor är ihop inom nån vecka. bara ppf Ärtan kan komma hem från sin semester. behöver delar.

hade bra alla, nu är borta i två vecko igen. jobbar!!!'

MVH Zidden