handdator

Visa fullständig version : ingen lycka för wokarna

uno_nalle
2002-06-15, 19:10
en dag på strippen/tullinge är nog en dag
som cherry ägare vill glömma snabbt
björn 325 fick inte grejorna att lira
och dom andra cherrysarna gick de inte fort för.

det ända ni cherry ägare kan glädja er åt är
att ingen uno var där heller.

men hadde det varit det så skulle ni fått skämmas.
"asg"
hoppas det lirar bättre för björn i morgon.;-)

Perry_G
2002-06-15, 19:21
Låter inte skoj =( Var tvungen att jobba idag, så jag kunde inte komma. Hade iofs inte kört speciellt fort men. Få höra nu grabbs, vilka var där och hur fort/långsamt gick det?

uno_nalle
2002-06-15, 21:03
ingen av wokarna förutom björn under 15 sek
tror jag.
men ska inte säga att det stämmer till 100%
då jag inte såg alla repor.
så vet nån om att dom åkte fortare så får dom väll
skriva in tiden själva=)

Mang3
2002-06-16, 14:37
Hmm får väl bidra med ett par tider som jag själv är nöjd med eftersom andra verkar ha lite större krav på en bil som laddar strax över orginal, har orginalavgas och orginalturbo.....

Fick köra 2 repor...

60 fot 2,551 / 2,466
200 m 112.95 km/h 10.713 sek / 130.94 km/h 8.441 sek
402 m 138.18 km/h 16.277 sek / 136.54 km/h 16.453 sek

Det lustiga är att jag är så snabb på 200m på den andra repan och efter 200m verkar det som bilen dog nästan eftersom jag körde resterande 200m på 8.012sek och ökade då bara 6 km/h på hela den sträckan.

Edit: Det var jag som hade trekantiga hål i huven.
Körde första repan mot Räcerman ifrån Östersund vilket var riktigt kul, andra repan blev mot en SAAB 9000 turbo med hyfsat pulver.

Nån som såg min lilla wokning av däcken???

räcerman
2002-06-17, 09:21
Det var jag som hade den andre Cherryn (den som inte gick så bra =() Körde 16.03/148km/h i min tredje repa som bäst vilket jag inte alls är nöjd med. Bilfan borde kunna gå bättre, det är nog jag som är kass på att köra. I min andre repa testade jag att ställa upp trycket lite, då fick jag 0-200 meter på 8.47 och 133km/h men sedan började det bubbla och slamra och jävlas i motorn så jag slog av och fick 127km/h i slutfart. Jag är nöjd att den klarade av 130 mil långkörning i allafall, fast det var lite bullrigt...
Jag har problem med att laddtrycket sjunker, först upp på 1 bar i någon sekund, sedan sjunker det snabbt till 0,6-0,7. Det känns som att den inte får tillräckligt med soppa, ska försöka höja soppatrycket och testa lite sedan. Fråga till cherrygrabbarna: Vilken växel går ni i mål på?

Mang3
2002-06-17, 09:41
Hmm hörde precis att 200 meterstiden och hastigheten vid 200 meter inte var att lita på.
Man kan kolla in mina tider och räknar man lite ser man att något är fel.

Det var nån som hade en sekund mellan 200 meter och 400 meter....inte ens Top Fuel bilarna går så snabbt....

Men du fick till en 16.03 repa till slut.
Nästa gång blir det 15, helt säker på det.

räcerman
2002-06-17, 09:54
Originally posted by Mang3
Hmm hörde precis att 200 meterstiden och hastigheten vid 200 meter inte var att lita på.
Man kan kolla in mina tider och räknar man lite ser man att något är fel.

Det var nån som hade en sekund mellan 200 meter och 400 meter....inte ens Top Fuel bilarna går så snabbt....

Men du fick till en 16.03 repa till slut.
Nästa gång blir det 15, helt säker på det.

Ajdå, trist att man inte kan lita på riktiga tidkort, i min sista repa körde jag 120km/h och 9.5 sek på 200 tror jag, och när jag körde 133/8,47 laddade jag 1.6 bar tills det började slamra i motorn, så jag vette fan. Hurru Mang3, jag tror du fick med dig mina handskar? eller har jag glömt dem någon annanstans?

Mang3
2002-06-17, 11:12
Handskarna ja!
Jag skickar dem med posten, maila din adress till magnus.andersson@hagqvi.com så kommer dem om några dagar.

Tyckte annars att 0-130 på 8.44 sekunder är ganska hyfsat....om man nu kunnat lita på tiden.

Perry_G
2002-06-17, 13:20
0-130 på 8.44 för en i princip standardwok? Den tiden låter lite osannolik =) då går det fooort.

Räcermannen: Du borde nog gå i mål på trean med högt varv... eller?
Hmm, ditt fel låter inte som det beror på soppa? Tryckläcka? eller kan det va dålig koppling... har för mig vi snacka om det nån annan gång.

Det är tamigfaan nästan så vi får ta en cherryträff nån gång. Synd bara att spridningen e så jävla stor. Ni uppe i östersund, och jag är väl sydligast misstänker jag (40 mil söder om sthlm).

Bjorn325
2002-06-17, 13:31
Har mekat och försökt sova så mycket det bara går,
men nu är jag i alla fall här och kan skriva in min tid.

14,22s - 165km/h

Jag är iofs nöjd, men det är lite trist när man verkligen vet att bilen kan gå fortare.
jaja, nu är det bara att testa, pilla, testa, pilla, testa, pilla, mm, mm... =)

Mang3
2002-06-17, 13:51
Som sagt...mina 200 meters tider litar jag inte någonting på....gick lite fööööör snabbt.

räcerman
2002-06-17, 17:45
Som sagt...mina 200 meters tider litar jag inte någonting på....gick lite fööööör snabbt.

Jag är skeptisk på min också faktiskt, fast det var hyfsat schysst klös med 1.6 bar i början innan det började hosta, men om tidtagningen var osäker är det bäst att glömma bort den tiden och satsa på att trimma mer istället! fast lite trist är det att åka 130 mil och få ett tidkort som inte stämmer :(

LM
2002-06-17, 17:55
Varför skulle inte tidkorten stämma? Det enda felet jag vet om var att ena banan mätte hastigheten baklänges.
En Volvo 850 hade 135km/h vid 201m och 199km/h vid målet. Rätt hyfsat drag i den.

Mang3
2002-06-17, 18:07
Hmm baklänges? Vad har jag för hastighet då isåfall...
Räcerman: Gick det att åka hem sen då?

Brillko
2002-06-17, 20:06
Deras tider de har vid 200m är mitten till höga 12 sek repor. Tror inte att wokarna har den farten vid 200m och bara ökar så lite i slutet.

Vad som är intressant är då 60-fötter. Borde va nånstans runt 1.8 med den tiden och den farten. Annars skjuter det på bättre än autotec volvisarna och så bra har ingen annan grävling gått ännu ;)

Mang3
2002-06-17, 21:59
hehe, de e de som är så kul.
Skulle vilja veta den riktiga 200 meters tiden.
Man kanske kan få pengarna tillbaka?

LM
2002-06-17, 22:49
Jag har aldrig rejsat med framhjulsdrift, men det vore inte så konstigt med taskig 60-fot, bra 201 meterstid och inte så bra på 402m. Fenomenet heter dåligt grepp, bra knuff en bit och sen dåligt med pulver.

räcerman
2002-06-18, 11:13
Hmm baklänges? Vad har jag för hastighet då isåfall...
Räcerman: Gick det att åka hem sen då?

Hajjar inte heller det där med baklänges?,
Det gick bra att köra hem, men det var några ")#¤(%)"#¤(%)!"#%)!"#¤%)%(&(/=%)&(/%!=)¤#!=")#(¤ #¤%"#¤%#"%¤% PAPPSKALLAR som försökte sno cherryn på natten! Fasn, man parkerar bilen utanför s.t Anna gården på lidingö där min moster ställt sin bmw i flera år. En natt räcker för att nån klåfingrig jävel försökt låsa upp förardörren med skruvmejsel, man blir ju så förbannat förbannad så man inte vet vad man ska ta sig till, jag var så jävla het så man kunde skrapa av adrenalin från kroppen med en smörkniv, #¤&#¤% blir så jävla förbannad när man tänker på tanken att någon liten snorunge eller pundare eller vad fan det var höll på att knycka bilen som jag lagt ner en massa tid på! Fast värre var det med brorsan som fick åka Stockholm - Östersund utan ruta, för den slog de störda jävlarna in.

Mang3
2002-06-18, 11:16
Illa!
Skulle ta fram stora kniven och skära upp buken på dem.
Min bil står bra mycket osäkrare än vad den skulle göra på Lidingö men än så länge har jag klarat mig.
Kanske för att jag har larm installerat...dock utan fungerande sirén...

Bjorn325
2002-06-19, 00:58
FY FAN,
Jag lider verkligen med dig.
Man kunde ju tro att en Cherry inte skulle vara så stöldbegärlig,
men antagligen var det väl någon pundare som varit i farten... :(

Hade dom varit på tändningslåset oxå?

Frazze
2002-06-19, 09:33
De hade inte lyckats ta sig in i cherryn utan bara pajjat dörrlåset.
Däremot hade de kastat en sten igenom min förarruta på supran och tagit sig in i bilen.
Där hade de: Satt i fronten i stereon (fel dessutom så den funka inte)
rotat igenom handskfacket.
Spridit cd-skivorna runt hela bilen.
Men inte stulit någonting!!
De hade däremot varit och letat efter tändningslåset, men jag har inget!! Hahahaha.... har bara tejpat för hålet där tändningslåset skall sitta och den hade de tagit bort.
Skulle vilja se deras miner när de inte hittar något tändningslås.
Ps. har alltså en nyckelströmbrytare och en startknapp istället för tändningslås, om någon undrar. Detta skapade alltså förvirring hos tjuven/tjuvarna.

Det som förbryllar mig mest är att om de nu uteslutande var ute efter att stjäla bilen, varför hade de slagit sönder förarrutan? Det medför ju att förarstolen är full med glassplitter... Hur kul är det att köra med en massa glassplitter i arslet??
Jaja, det var iallafall friskt med en 60-mils resa utan sidoruta. Fick en massa frisk luft :)