handdator

Visa fullständig version : problemas

sundelin
2002-06-13, 14:50
någon som haft problem med att bilen inte går på fullgas?? misständer och låter illa varvar ej över hmm ca 4500-5000 rpm?? gick som en dröm sen tona ja rutorna hmm kan de va probleme =). efter när ja starta gick den kass... vad fel?? verkar som om alla har problem med tomgång men jag har precis tvärt om... går fin fint på tomgång! den verkar ladda som den ska oxå..

Brillko
2002-06-13, 15:55
För lite soppa...

Gick väl lagom fett inann med dålig tomgång och nu leaner den ut och går snålt...

varvar den fint utan laddtryck. Eller e det lika illa jämt...

hella
2002-06-13, 22:04
Hej hej... är en kompis till cragg.... bilen går lika dåligt utan laddning..??

Bjorn325
2002-06-14, 03:11
Det Brillko menar är,
går det att få upp motorn i varv om man gasar mjukt,
eller är det bara när man stampar på så att turbon får jobba som den inte varvar?

Perry_G
2002-06-14, 11:04
Testa ta bort wastegaten, dvs köra helt utan laddtryck. Kanske har soppatrycksregulatorn gett sig eller dyl. och systemet klarar därför inte att ge den soppan som behövs. Går bilen bra, eller bättre, utan waste, så lär du har probs i soppasystemet.

Brillko
2002-06-14, 18:04
Tänkte att vi skulle försöka begränsa felsökningen till antingen Bensin eller Tändning.

Om den går lika illa hela tiden trots laddtryck och Trottelposition. JA då kan vi utesluta Soppa. Kolla alla tändningsdelar.

Prova i mörkret. becksvart, öppna huven. är det blå gnistor överallt?

hella
2002-06-15, 15:39
nu e re cragg på fel dator... bilen går fint nu igen den har väl bra immunförsvar för den fixade sig själv.... det är väl inte så bra när det troligen händer igen och jag inte vet vad felet är men bilen går ju så jag är nöjd. felet var både när jag hade wg inkopplad och utan och jag kunde få den att gå på fullgas med lite ömhet och kärlek....

sundelin
2002-06-17, 20:29
felet kom tillbaka.... ska kolla om det kan va något fel på bränsle regulatorn....

Bjorn325
2002-06-17, 21:28
Har funderat lite...
-Har du kollat avstånden på stiften?
-Eventuelt minskat avståndet?

Har du kollat batteriet, så att det finns tillräckligt med mos i det?

sundelin
2002-06-18, 15:35
bytte 3 av stiften men det blev ingen skillnad... macken hade bara 3... ska byta f-lock och rotor, dom ser inte så bra ut men jag tror inte det är felet eftersom felet bara försvann och sen kom tillbaka. när det kom tillbaka var jag 15 mil hemifrån...lite drygt när man fick ligga på motorväg och köra 25-30 knyck i uppförsbackar... den gick olika bra hela vägen men alldrig på fullgas, fick hålla gasen i precis rätt läge om man tryckte för mycket började motorn misstända... jobbigt när man inte kan hitta felet.....

Bjorn325
2002-06-19, 00:10
Är det skillnad om det är fuktigt eller torrt ute?

sundelin
2002-06-19, 18:45
hittade felet det var igentligenskitenkelt men sånt tar ju tid ibland.... det var glappt i kontakterna på styrboxen eller det måste ha varit det felet hade bilen igång och den gick dåligt som f***n, for o ryckte i kablarna och sen gick den kanon. man får tacka för all hjälp man fått här. nu kan jag äntligen börja fixa till så den går bättre