handdator

Visa fullständig version : Trolla bort batteriet?

Turbo-rasmus
2002-06-04, 13:43
Jag funderar alvarligt på att flytta på batteriet i min cherry för att kunna sätta lmm och luftfiltret direkt på turbon.
Skuffen verkar väl som bäst ställe, det är ju även bra för viktfördelningen.
Någon som gjort detta och har tips på kabeldragning, kabelarea etc.
jag antar att det krävs ganska mkt grövre kabel med tanke på längden, undra om 30kvadrat kan räcka?

J. Boberg
2002-06-04, 16:35
ska du köra stripp med bilen är det dumt o flytta batteriet då du vill ha vikten på framhjulen för fästet.

ska du svänga så är det ett plus o flytta bak det.

Perry_G
2002-06-04, 22:57
i och med det dåliga utrymmet är det lämpligt att flytta. Jag köpte ett paket startkablar å lödde ihop skiten =) men det e bara ett budgettips... Sen bultade jag fast en träplatta i reservhjulsbaljan, spände fast batteriet därpå med en spännrem. Tog ut kabeln ur ena innerskärmen, "bakom" fjäderbenet, in i golvet (lagom stort hål) och sen längs förarplatsen bak till i skuffen. Dra kabeln i nån sorts flexslang, eller som i mitt fall gammal trädgårdsslang =) Nåt iaf, så inte höljet slits sönder.

Mang3
2002-06-05, 00:49
Det skönaste är ändå att har man cherry så tar man det som finns till övers.
Jag har byggt luftfilter av ett standardkonfilter, en ikea papperskorg och ett plaststuprör i 75mm diameter.
Ska senare bygga ett scoop av ett fönsterbleck
jag hittat. Poppuff ventilen eller vad den heter kastade jag bort och ersatte med en gammal rörplugg.
Finns mycket man kan hitta på....

Brillko
2002-06-05, 17:46
Montera batteriet framför fötterna på passageraren. Så långt fram som möjligt. Gärna ett Gelebatteri.

Dra i flex(robot-slang) eller som tidigare påpekat trädgårdsslang som extra skydd.

Om du vill köra på strippen i framtiden så skall man ha en extern strömbrytare om man flyttat på batteriet från orginalposition.

Lycka till.

sundelin
2002-06-27, 19:39
vart hittar man dom billigaste typ optima batterierna alltså torra batterier?? ska man sno från vägbyggen eller har hört att dom andvänder såna batterier??