handdator

Visa fullständig version : Förhandstitt

Brillko
2001-11-14, 23:20
Såhär ser en Acadian Ut. Vågar inte visa mer då inte många här kommer kunna se framsidan på den ;)

http://www.acadian.n3.net/disk1/1.jpg
http://www.acadian.n3.net/disk1/2.jpg
http://www.acadian.n3.net/disk1/3.jpg

Daniel_206
2001-11-14, 23:34
Varför inte visa mer
typ

http://hem.passagen.se/dome/acadian/disk3/MVC-005X.JPG

och den här

http://hem.passagen.se/dome/acadian/disk3/MVC-006X.JPG

eller det kanske inte är samma bil ??

Brillko
2001-11-14, 23:47
Din lurk ;)

Daniel_206
2001-11-14, 23:54
hehe det var samma bil då :)

Berka
2001-11-15, 08:30
vad är en Acadian för bil? Aldrig hört talas om. Att det är en jänk och att det är en 64a, så mycket fattar jag. Är det Pontiac, Plymouth, vad??? Är det kanske bara jag som är dum..?

Mr.Chevy
2001-11-15, 08:42
Brillko >> Mmmmmmm, Autometer =)
Påminner en del om Chevellen i inredningen faktiskt.
Fast jag har inte monterat den där 5" Autometer Monster varvräknaren ännu, tyckte det räckte med den 5" varvräknare som sitter orginal i SS modellerna och sen komplettera den med en shift-lite.
Sen har ju jag 5st Autometer 2 5/8" sport-comp mätare och en Automerer warning-lite (dyra prylar men uj va bra ;)

Vad sitter det för bakvagn på kärran då?
Vikt?
Eller är det hemliga uppgifter? =)

Gunnar
2001-11-15, 09:10
Gnnnhh... jag anmäler dig till en fotokurs och står för avgiften, ok?

:)

Kurgan
2001-11-15, 09:14
Måste faktiskt hålla med dig Gunnar.

Brillko, bilderna var ju inte direkt avslöjande! :)

// Jeppe

Brillko
2001-11-15, 09:15
Hemligt hemligt ;)

Nejdå.

Vikt mkt. Men endå mindre än 69-71. Okänt i dagsläget men kanske runt 1700.

Bakvagnen är uppbyggd med stegar och Coil-overs.

Kolla i Team acadiantråden så gav jag en utförlig förklaring om vad Acadian är. Men de byggs på Chevellen så det är därför de e lika. Lite annan grill, huv mm....

Mr.Chevy
2001-11-15, 09:19
Brillko >> Det lär bli lite riktig POWER-cruising i sommar sen då, ska se om jag kan få lite betta i Chevellen så =)

Brillko
2001-11-15, 09:42
Gunnar... Det va min bror :)

Och det var kolmörkt ute. Med alla lampor som gick att hitta vart det endå för mörkt... ;(

Skulle bara lägga ut de tre första... Du får väl ta ett riktigt kort om du skall ha flaskorna ,)

Gunnar
2001-11-15, 09:59
Brillko - Det är aldrig för mörkt! Dåligt ljus kompenseras med längre slutartid. För visst har du väl en kamera som man kan ställa in manuellt..?

Jag vet inte om du vill att jag tar en bild. Alla bilder jag tar av dig verkar ju vara i för dig pinsamma situationer?

:)

Brillko
2001-11-15, 10:33
Gunnar - mja ... igår fotade vi med en sunkig digitalkamera från sony med 3x digital zoom. antagligen kan man säkert ställa in ljuskänslighet och grejs men vi hade inte riktigt tid med det då "low batt" symbolen blinkade frenetiskt ;)

//void

Gunnar
2001-11-15, 14:29
Brillko - Hmm... Bilden på länken nedan tog jag nere i Sala Silvergruva med min plastiga Olympus 2020 för femtusen spänn, med avstängd blixt och utan stativ... DÄR var ljuset dåligt! Ljuset bestod av en enda ensam 60 wattslampa...

Som sagt, skyll aldrig på ljuset! :)

Void - Batterier har man väl nya i fickan? :)

Kolla på http://www.formsvacka.com/salasilvergruva.jpg

Brillko
2001-11-15, 14:50
Kan det bli pinsamma situationer om bilen står still? Eller ja det kan det med om ingen annan står nära så *S*

skall låna ny kamera idag för nytt försök... Längre slutartid säger du. Skall se om man kan göra nått åt det... ;)

void
2001-11-15, 14:51
jo jag hade batterier i fickan ... vanliga freestyle batterin. men det är ett specialbattri i kameran. (kan komma med många bortförklaringar) ;) kollade förövrigt batteriet när jag hämtade kameran hemma och då stog det 55 min kvar. sen var det tokslut. och laddaren var hemma...

den där snygga bilden du tog är med en vanlig kamera ?
den vi använde igår är en piss digitalkamera. och du är väl sån där utbildad fotograf och grejjer ? :)

Gunnar
2001-11-15, 15:04
Void - Näpp, bilden är tagen med en digital Olympus 2020z för 4.995 kronor. Faktiskt med sämre digital zoom än den du pratade om, hur nu det skulle vara av relevans.

Utbildad fotograf? Jag gick verkstadsteknisk linje... i högstadiet hade jag trea i bild, mest för att jag gjorde en jäkligt ball lerfigur som jag fortfarande har hemma i bokhyllan. Men någon fotokurs eller dylikt har jag aldrig gått.

Däremot ska jag inte sticka under stol med att jag tycker det är kul att fota - och då lär man sig med tiden. När jag började mitt nuvarande jobb sa layoutchefen, efter att ha sett mina bilder, att jag aldrig någonsin skulle hålla en kamera i mina händer. Det var 3.5 år sedan.

Brillko - Stativ (eller annat stöd) och långa tider löser det mesta. Gruvbilden togs på 1 sek med bländare 2.0 och känsligheten ställd på ISO 400. Stativ är nödvändigt vid så långa tider men då jag inte hade något fick jag utnyttja det stöd som fanns, det fick bli att pressa kameran mot ett skyddsräcke.

Synd att ni har garaget vid världens ände. Jag ska till Jakan ikväll och plåta. Kunde tagit er bil oxå, om ni hållit till i närheten av verkligheten...

Brillko
2001-11-15, 15:06
Om vi tar oss till jakan me den då? ;)

Vilken tid och vart?

Hoppas det inte snöar för då blir det halt med Dot-Däcken.

Gunnar
2001-11-15, 15:17
Brillko - Näh, det blåser så förbaskat ikväll så det går inte att använda paraplyblixtar ute. De blåser liksom iväg (vilket min soptunna precis gjorde, måste rädda den snart).
Det skulle i så fall vara om du vet om något parkeringsgarage eller liknande som är lite lagom halvöde. Gärna med tillgång till 220 volt. Jag har förvisso en omvandlare i bilen men den ger bara 1.000 watt. Blixtarna tar 2.500 watt.

Annars kan man ju ta enkla digitalbilder i nästan vilken miljö som helst. Utan blixtar blir det lite outlaw-stuk, vilket borde passa en sådan bil.

En annan idé, om ni på lazzat är intresserade, vore att plåta er Acadian som en liten fotokurs vid tillfälle. Vi kan ju ta en halvdag någon helg och låta Särås, Chrille och er andra få en liten inblick i hur jag resonerar när jag plåtar.

Slå mig en signal om du har lust. Finns på 070-373 23 93 om ungefär en halvtimme, på väg till Jakan. Nu ska jag ut och rädda soptunnan...