handdator

Visa fullständig version : Volvo 240

vigg
2006-03-17, 00:17
Hjälper en polare med att avsluta hans sen 10 år avsomnade projekt.
Fråga 1.Han ville ha vita bakljus..fick tips av 2maz här på forumet att Hova hade..kolla där och dem hade..dock ej E-märkta..hur var det nu..sbp kräver E-märkt va?
Dem ville ha 1950:- paret..bra pris?..finns det några andra ställen som säljer dessa?

2.Ni som vart med ett tag minns kanske att det var poppis för 10-12 år sen att ta bort låset på bagageluckan och svetsa igen..och köra solonoidöppning.
Jag minns att var och varannan firma hade universalsatser med en sådan solonoid för typ 200:-...finns det nån firma som kränger dessa idag?..har kollat mekonomen,Micro och feltema..dem har ej.

JaJsEn
2006-03-17, 04:10
http://www.danmobility.se/product.asp?c=672128362&n=1199147587&pn=1383809723

scary/skalman
2006-03-18, 12:13
en sån där "bagageums öppnare" är att be om problem. kass kvalite.
och det är ju inte så kul att behöva slå sönder bakljuset för att ta sig in varje gång :p ..
erfarenhet utav en sån där bränd skit motor..

sätt dit en volvo centrallås motor i stället för sån där skit motor..
bra mycket starkare/ samt kvalite...
eller så kör man manuell vajerstyrning. också väldigt pålitligt o bra..

E--märkningen lär ju knappast dom kolla på.

tror inte det finns e-märkta em bakljus till hans bil ..
skitsamma jag har aldrig varit med om att dom kollar detta på sbp...

köööör baaara ...

void
2006-03-18, 16:59
jag beställde 1 uppsättning från realcar till en polare och dom var nog inte heller e-märkta vad jag kan minnas.
grottade rätt länge med att försöka hitta så bra pris som möjligt, men cirkus 1900 är väl vad dom kostar på de flesta ställena.

undrar om mina 740 -90 baklysen med vit blink är e-märkta... måste kolla det... dom sa inget på besiktningen i förra veckan iaf :]

Ford
2006-03-18, 17:23
hojta till så kan jag komma förbi ofilma lite.

turbo
2006-03-18, 19:06
Får jag också filma?

Ford
2006-03-18, 20:19
Får jag också filma?
Nej,jag har sett det du filmat och det e inge bra.

Husse1
2006-03-19, 00:10
Fråga 1.Han ville ha vita bakljus..fick tips av 2maz här på forumet att Hova hade..kolla där och dem hade..dock ej E-märkta..hur var det nu..sbp kräver E-märkt va?
Dem ville ha 1950:- paret..bra pris?..finns det några andra ställen som säljer dessa?

2.Ni som vart med ett tag minns kanske att det var poppis för 10-12 år sen att ta bort låset på bagageluckan och svetsa igen..och köra solonoidöppning.
Jag minns att var och varannan firma hade universalsatser med en sådan solonoid för typ 200:-...finns det nån firma som kränger dessa idag?..har kollat mekonomen,Micro och feltema..dem har ej.

Åk på skroten å kolla om du inte kan få eller köpa billigt, startmotorer som e trasiga, ofta så är solenoiderna felfria och dessa är bland det bästa du kan använda som lås öppnare.
En startmotor solenoid är betydligt starkare än det skit du förr kunde köpa på "feltema" och liknande ställen.
Lycka till.

Kurgan
2006-03-19, 01:14
Bara snacka med Abdul då Jimpan. ;)

vigg
2006-04-10, 12:29
Hade en VDO c-låsmotor..monterade upp det på arbetsbänken med lås och allt..ja orkar gör den..skulle nog orka 3-4 st.Och det blev ytterligare en returfjäder på låsmekanismen utöver originalfjädern för att säkerställa tillbakagången.
Slutresultatet blev mycket bra..och funkar kanon.

Brillko
2006-04-10, 18:10

Snart får vi passa oss inom streetracingen då?

Den där bilen gör juh volter bara i starten av sin enorma effekt. (om man skall tro på benny ;))

wowbagger
2006-04-10, 18:34
Den kommer att krossa på Vallåkraträffen.

vigg
2006-04-11, 00:05
Brosspaket is the shit..ger nästan lika mycket effekt som framrutestreamer och mattsvart huv.

John528
2006-04-11, 22:46
Brosspaket is the shit..ger nästan lika mycket effekt som framrutestreamer och mattsvart huv.

Yeahhhh.... :rolleyes: :D