handdator

Visa fullständig version : Golf3 150db ljudbygge!

Lellen
2006-02-09, 22:17
Håller på med ett projekt som ska vara klart lagom tills Elmia får man hoppas.

Jag kommer att lägga ut bilder här på lazzat men oxå länka till min hemsida så fort den blir klar. På hemsidan får ni se byggbilder dokumenterat i detalj och lite filmer då jag fick en dv-kamera i Julklapp av mor å far. Bilder på bilen och det som ska in bilen har tagits samt Slaktningen av all inredning och dämpningen. Nu ska det börjas bygga lådor för fulla muggar.

Hemsidan börjar ta form så snart ska ni få gå in och få ett smakprov.

*Klart: Bilen är ljuddämpad med noisekiller och bitumenmattor. Byggmaterial är hämtat. Kommer nog att behöva mer dock.

*På G:
Ett par stycken baslådor ska byggas i 22mm mdf med 6 tums portar eller egengjorda portar. Kommer att prova mig fram. Kommer bli en å annan repa till Högvalta byggmaterial för att hämta mdf. Kommer även att mäta mig fram med termlab. Framsystem ska oxå byggas. Plastade diskanter i A-stolparna och plastade dörrsidor med egengjorda bafflar. JL Audio 6,5 system fram och bak. Sugen på ZR650-CSI kit.

Själva ljudanläggningen kommer användas i tävlingssyfte Street B och Bassrace. Men oxå för lite poppande på stan =) Målet är att komma upp i 147 db och toppa 150 db.

Golf:3 med tdi generator =)
Batteri:Northstar Nsb+90 (stort! 37 kilo tungt!)
Kablar:Mängder av 50mm2 kabel 10mm2 högtalarkabel + lite annat smått o gott
Huvudenhet:Kenwood w808
Framsystem: Original än så länge men kommer att bytas.
Basar: 2 st JL Audio w7 tolvor
Slutsteg: Inte bestämt till 100% än men lutar åt 2 st Eartquake phd 10000 steg (6000 wrms om man linkar ihop dom) Eller ett Kicker 2500 steg

Bilen ska bli stilrent stylad allt ska följa med i linjerna av bilen. Mattig spoiler fram, Annan grill, Angeleyes med svart insats, kortade m3-speglar, egengjorda sidokjolar, igenlagd baklucka och bakspoiler från mattig, Röktonade rutor runt om, 5 ekrade 17 tummare med bred polerad kant.

Köpt: Angeleys ligger hemma och m3 speglarna kommer mer så småningom.

Street B och Bassrace 2006
Linus"Lellen"Andersson

Kommentarer och synpunkter till detta bygge? Tips välkomnas

Mvh//Linus

audiotop
2008-08-14, 19:09
allt över 150 är svårt i golf 3 :( har jag själv märkt :) spelar 153.4 nu med mycket labbande. pust

void
2008-08-14, 21:24
Veckans trådlyft ?

ogio
2008-08-17, 23:48
Hahahahaha:d