handdator

Visa fullständig version : Projekt: Honda Crx -89:a

SnApS
2005-09-24, 21:33
Drömmarna började redan för ca 5 år sen..15 bast var man och åkte moppe, drömmen var en Crx pga utseendet, stilen på bilen, en riktigt "ungdomsbil" som dom tuffa grabbarna körde!

Sen för ca 3 veckor sen efter lite strul med bilen jag körde då så hittade jag annonsen: Honda Crx -89:a till salu för 14000:-, Honda rosten finns, sommar vinter däck, bra skick.
Kollade kontot, pengarna fanns! Åkte 25 mil för att kolla på bilen efter diverse telefon kontakt med ägaren. Priset var nu 10000:-. För att göra en lång berättelse kort; För 2 veckors hamnade bilen på parkeringen hemma hos mig:)

Körde bilen ca 1 vecka, sen kom första problemet; Batterilampan började lysa= generatorremen var av...okej, detta kan hända vem som helst tänkte jag. Köpte ny, bytte.
3 Dagar senare sprutar det olja ifrån motorn; en skruv som har gängpaj i blocket! Jaha, bilen blir stående tills häromdagen, fixade skruven, köpte kamrem(hade olja på min) och skulle byta. Drog av kamremen idag när jag skulle lossa en skruv...

Bilen blir inlämnad på måndag för kamremsbyte(Gratis!)

Men även fast allt detta har hänt så har jag massa planer + lite till. Ljud, styling, trimning osv.

Detta kommer bli ett långtidsprojek då jag rycker in i lumpen om 1 mån, men det som ska göras på bilen är:

* Fixa rosten i bakskärmar, trösklar.
* Köpa ett kjolpaket(tillverka?)
* Lacka om
* Fixa bättre ljud i bilen
* Nya fäljar och däck
* Nytt avgassystem med Japsdämpare
* Lambo dörrar?
* Trimning, turbo konventering?

Bilder på bilen kommer imorgon!

Tänkte bara dela med mig av detta och hoppas någon är intresserad!

SnApS
2005-09-30, 14:53
jaha..då har man gjort lite med bilen då...har även försökt slänga upp bilder här som inte har funkat...dom är för stora.*muttar* ...men men...dom kommer nog in så småning om=)