handdator

Visa fullständig version : Besten drog sin första uno..... :-)

Compa_w
2002-04-03, 19:42
Jaha....åkte runt lite planlöst igår kväll med besten (läs svarta cherryn) och vips så står det en uno brevid mig vid ett rödlyse.......

...nu var chansen att "testa" vad besten kan prestera. Ville uno:n köra ett hederligt rödljusrace (lite fjortisvarning men vaddå?!?!?!). Besten börjar morra, frusta och det rister härligt. Inte sent efter tränger ett litet vinande ljud in i kupén. Unon verkar på. Härligt, här gäller det att visa att det inte bara är Björn som kan köra..(Det har varit uppe för diskusion nämligen efter vissa incidenter runt jul?!?! :-))

Nåväl...Besten börjad bli ivrig...rent av svårtyglad...fick anstränga mig att hålla honom tillbaka eftersom man inte vill få en tjuvstart. Ljuset växlar om..gult..grönt..och besten skjuter iväg. Tyvärr verkade unon vara helt orginal och detta innebar att besten var om och förbi lagom till att tvåan lagts i...*snyft*..fick inte ens lägga i trean....

Kan inte riktigt stoltsera med att man tog en skalp då oddsen verkade vara ojämt fördelat men ändock...det var en uno och jag drog honom. Jag känner dock att det inte är något jag kan komma dragandes med som en story när Björn står och berättar (läs ljuger ihop :-)) någon historia om sina race men det var mitt första race i cherryn....

Jag inser nu hur meningslös storyn är men jag hoppas ändå att alla har skrivit ner stolpar i sina intresseblock :-) för att kunna återberätta vid intresseföreningen årsmöte.....

Tiger
2002-04-04, 09:01
Första gången man gör något speciellt brukar ju alltid vara nått lite extra när man gör det just första gången, oavsett hur det är =)

Compa_w
2002-04-04, 10:08
Javisst är det roligt med förstagångserfarenheter.
Ta sex, alkohol, första bilen osv.....massor av trevliga minnen.....sedan har du första sambon, första totalhaveriet osv....de är lite mer deprimerande minnen... :-)

Jag vill dock poängtera att jag har racat förrut men aldrig bakom ratten på besten......känndes som jag behövde skiva en matchomening eftersom man härjar på ett raceforum.....jaja intresseklubben osv.. :-)

Nå, hur kommer det sig att jag rllar runt i besten då????? Jag lyckades nämligen att vid ett mycket svagt tillfälle hos Björn (tror han varit uppe i 30 timmar och meckat) få låna besten 1 vecka.......så nu åker man runt och muckar race överallt i västerort......men säg inget till honom....schhhhhhh....de andra bilarna är ju som synes i signaturen skrotade...på ett eller annat sätt...

Brillko
2002-04-04, 11:16
Borde du inte provat mot en Turbo ;))))

Pajade lådan på min igår... Men vi kommer tillbaka ,)

Compa_w
2002-04-04, 13:57
Brillko:

Jo jag vet att en turbo skulle varit mer ekvivalent men det var inte direkt så man fick välja vad man ville skulle köra upp brevid en vid rödljuset........

...man får hoppas på nästa gång. Gäller bara att övertyga Björn att jag passar bättre i besten än vad han gör :-).......

Brillko
2002-04-04, 14:24
Bara att ta fram Gtechen ;)

Och ut och mäta *ler*

uno_nalle
2002-04-04, 23:24
när du ser den här i spegeln då e det på riktigt"asg"

Compa_w
2002-04-04, 23:34
Ouch....

Jaha....nu blir man minsan satt på plats.....från alla möjliga håll...

Hmmm...håller du till i Sumpan uno_nalle?
Det är ju inte direkt avlägset och Björn är inte hemma förren på Lördag :-) .....

Instruktioner som kör lugnt, paja nu ingenting och framförallt.....krocka inte med några fler stolpar är som totalt bortblåsta.....

Hmmm enda problemet du har uno_nalle är att om du skall raca med mig måste du komma ifatt mig först....

*Så där ja.... nu stack man ut hakan lite ... harkel, harkel, host, host*

Hoppas att returen inte är för smärtsam .... :-)

uno_nalle
2002-04-04, 23:45
lovar att inte skvallra till björn =)
men jag måste tyvärr göra dig besviken
du kommer inte att hinna möta din överman innan
björn e hemma igen.=(
bilen står i garage för kopplingsbyte och måste besiktigas innan vi kan förnedra wokar.
men visst kommer brillko kunna försvara fägerna så
länge..=)

Compa_w
2002-04-04, 23:53
Pajade inte han lådan på den igår eller förgår??????

Börjar kännas ensamt på vägarna nu..... =)

Brillko
2002-04-04, 23:55
Jaoo det var väl lägligt *S*

Kanske åker ifrån dig endå, bogserad :))

uno_nalle
2002-04-05, 00:00
vi får väll åka volvo då eller brillko??
kan ju bli riktigt skoj endå....

Compa_w
2002-04-05, 00:04
Kan då meddela att det kommer bli jämt......

....jag kan nämligen meddela att när jag imorse satte mig i besten så ville han inte riktigt gå igång.....fick helt enkelt kasta ut sambon ur bilen så hon kunnde putta igång både mig och besten......

...diagnosen är att startmotorn helt enkelt är virussmittat och en organdonation är den ända lösningen på problemet.....

....men sambon är duktig på att putta så någon bråska är det inte... :=)

Bjorn325
2002-04-05, 01:11
Alla Cherry-organ är inlåsta i säkert förvar. (läs matkällare)
så det blir till att hålla sig i skinnet tills jag kommer hem... =)

Brillko
2002-04-05, 09:39
Compa, Björn ser dig ;))

Compa_w
2002-04-05, 09:53
Shit!!!!!!!!

*paniken kommer krypande*

Det här var inte bra........

*Börjar leta sista minuten resor till Alaska*

.....men vid närmare eftertanke så är det nog lugnt.... :-))

uno_nalle
2002-04-05, 20:43
du får nog kolla över vilka du lånar ut bilen till..=)
spöa uno 45or e ingen merit...
och jag vill nog se woken hel i sommar =)