handdator

Visa fullständig version : Nascar lookalike

Hjulben
2005-02-28, 19:57
tjena.
nu har det hänt en del grejor med min bil så nu kan jag börja tråden utan att skämmas allt för mycket.
bilen är en Plymouth Roadrunner 71a med 440 som jag tänkte köra lite bracket med i sommar.
Bilen ska bli en Nascar lookalike grön med Quakerstatedekaler.
det är farsans gamla raggarbil jag har slipat ner och ska lacka inom snar framtid.
Det var ett jävla skitgöra (14 lager spackel/lack) så det har tagit sin lilla tid.

Nu står det lite grejor på beställnings/önskelistan:

Störtbur
några balla däck
lite schyssta mätare
och inte minst färg på bilen
och lite annat småpill

Uppdaterar så fort det händer något

mull
2005-02-28, 20:50
Vilken slät fin plåt du har ... Till skillnad från somliga :D

Har du nåt kort på förebilden?

Hjulben
2005-03-01, 00:50
Har ingen bild på den lite modernare nascar bilen som den kommer se ut, som men en på en Roadrunner 71a som vann Nascar cupen år 1971.

Hjulben
2005-03-01, 01:19
så då va även en bild på den fixad efter lite letande.

mull
2005-03-01, 02:56
Mumma :)

Kan nog bli duktigt fint det där! Hoppas på fler byggbilder nu bara! :D

Vad kommer göras med maskin?

slanklämräjsing
2005-03-01, 09:05
riktigt fränt bygge du har där! är det nått gjort med motorn? Vi ses i bracketkön! mvh......

adde_hjelm
2005-03-01, 10:54
Mycket läckert!
Mer byggbilder nu!

Hjulben
2005-03-01, 19:57
Motorn e en 440 som e uppborrad till 446.
Det är en magnum motor från 70 som var på 365 hk orginal.
Nu sitter det en mopar performance hydralkam med mycket lyft, smidda kolvar men rätt lågt komp, 906 toppar som är lite urgröpta, edelbrock Torker insug och en Holley 750 dp, rätt grova headers.
Tändningen är en MSD 6a med en MSD blaster 3 spole.
Lådan är en 727a som är lite preppad, bakaxeln är en 8 3/4 tum med diff.
Motorn gjorde farsan i ordning innan han ställde undan den i ett hörn, men den är nyligen uppstartad, låter rapp.
Buren är på ingång, men det är lite körigt just nu för jag försöker få färg på bilen nu på sportlovet. Huven har det kommit färg på och skicka med en bild på det.

Lite färska bilder kommer snart.
men här kommer några fler att kolla på.

Vi hörs!

Speedwin
2005-03-03, 10:19
Ert projekt ser synnerligen fränt ut. Med bra däck får du nog passa dig så du inte blir snabbare än reglerna tillåter. Keep up the good work. :)

Hjulben
2005-03-09, 18:51
Hårt arbete!!!
Tjena igen, knegat på som fan ett tag nu när det vart sportlov.
För att ta det från början:
slipat som en dåre inför lack.
sedan lite roligare grejor, Störtbur. skickar några bilder på bur-bygget.
Den kanske blev lite väl brutal för hastigheterna men det ser ju coolt ut!
Men schysstast av allt e att bilen har fått färg, fan va skönt efter så många timmars arbete. Nu är den verkligen GRÖN.
Nästa steg blir lite inrednings och ihopmonteringsjobb

Har hört och läst lite om "superstock fjädrar" till mopar och vill veta mer, Vart man tjackar såna. är det någon som vet eller har? Hör av er!

Vi hörs snart igen, just nu går det undan i garaget!!

//C

Hjulben
2005-03-09, 18:54
Här är mera bilder!

Hjulben
2005-03-09, 18:57
Och ännu mera bilder!

Marckus_E
2005-03-09, 19:05
Grym bil!.. Hoppas man ser den någongång i sommar :)

Mvh
Marcus

Eddie Varvstopp
2005-03-09, 19:49
Riktigt trevligt bygge. Jag diggar jänkare som kan svänga :)

Vad är det för bur du har, altså var har du fått den ifrån och vilket reglemente är den byggd för??

Ang. fjädrar: kan du inte köra coilover på din kärra?? Då kan du välja hej vilt mellan hårdheter och längder på fjädrar. Jag har ingen aning om hur din hjulupphängning ser ut så du får ursäkta den korkade frågan :rolleyes: .

En bekant kör jänk som byggs för att svänga med och han är vad jag förstått ganska insatt i det här med chassie. http://www.propontiac.com/

Hjulben
2005-03-09, 21:52
Riktigt trevligt bygge. Jag diggar jänkare som kan svänga :)

Vad är det för bur du har, altså var har du fått den ifrån och vilket reglemente är den byggd för??

Ang. fjädrar: kan du inte köra coilover på din kärra?? Då kan du välja hej vilt mellan hårdheter och längder på fjädrar. Jag har ingen aning om hur din hjulupphängning ser ut så du får ursäkta den korkade frågan :rolleyes: .

En bekant kör jänk som byggs för att svänga med och han är vad jag förstått ganska insatt i det här med chassie. http://www.propontiac.com/

Buren är har GUSS knäckt till efter våran ritning, Buren är i BK stål dim: 45x3 i nästan allt utom bakstötorna.
Bilen kommer inte att gå så fort så det behövs mer än enkel båge men det ser ju coolt ut.

fjädringen bak är bladfjädrar för jag vill inte yxa för mycket i bilen, fram så är det som på alla mopar-bilar torrosionsfjädring (lite svårbytt om man inte bygger helt ny framvagn)

MVH//C

Eddie Varvstopp
2005-03-09, 22:15
Buren är har GUSS knäckt till efter våran ritning, Buren är i BK stål dim: 45x3 i nästan allt utom bakstötorna.
Bilen kommer inte att gå så fort så det behövs mer än enkel båge men det ser ju coolt ut.

fjädringen bak är bladfjädrar för jag vill inte yxa för mycket i bilen, fram så är det som på alla mopar-bilar torrosionsfjädring (lite svårbytt om man inte bygger helt ny framvagn)

MVH//C

Visst är det coolt med bur ;) :) Sen ha den en massa andra fördelar. Håller själv på med en till min bil..

Bladfjädrar bak brukar väl vara vanligt bak på den typen av bilar som jag har fattat det. Menar du att det är torsionstavar fram på din bil?? Jag har sådana bak på min 944 och det är tydligen både dyrt och bökigt att köpa och justera :( (..på min bil då). Men det borde vara ganska lätt annars att få info på forum i staterna misstänker jag.

Lycka till :)

Graff
2005-03-09, 23:43

MVH//C

Dione i Uppsala borde kunna hjälpa dig med att ta fram nya stavar efter eget huvud.. Torsion är faktiskt inte alls så dumt som folk tror.. faktiskt ganska smidigt när man håller på o fipplar fram o tillbaka med inställningar..

PeterPatron
2005-03-10, 02:02
Å när det gäller fjädrar och andra saker du kan behöva, ta en titt på www.mopar.nu
Han verkar ligga inne på det mesta.

Riktigt schysst bygge förresten!!

Hjulben
2005-03-10, 20:39
Dione i Uppsala borde kunna hjälpa dig med att ta fram nya stavar efter eget huvud.. Torsion är faktiskt inte alls så dumt som folk tror.. faktiskt ganska smidigt när man håller på o fipplar fram o tillbaka med inställningar..
Det är inte fjädringen fram som e probs med för stavarna är grova som fan utan det är fjädringen bak. För att få lite chassireaktion vid acc, ska väl fjädrarna lyfta upp karossen för att sätta lite tryck på bakdäcken ?.
Hörde att "superstock" fjädrar var olika hårda fram o bak för bättre reaktion men vet inte mycket mer än så.
Läste nån stans att traction bars inte va nått att ha på mopar, är det nån som vet??

//c

Speedwin
2005-03-12, 00:49
De grova stavarna är inte att rekommendera för strip-åka. Stavar för sexcylindriga bilar kombinerat med 10-90 stötdämpare o bortplockad krängningshämmare ger bättre chassireaktioner i starten. Fast det ger ingen vidare kurvtagningsförmåga..
Bak rekommenderas som sagt S/S fjädrarna. Vilken speedshop som helst kan ta hem såna från Mopar Performance.
Jag kan bara rekommendera dig att köpa Mopars chassie bok. Innehåller allt du behöver veta om att få grepp med bladfjädrar. Persåkers har den.
Annars får du höra av dig. Farsan har nog numret. Eller Charlie... Lycka till.

svart nova
2005-03-12, 15:12
Ser mycket bra ut! Kommer bli fett när Bartwheelsen och dekalerna kommer på :D

/C

NoFX
2005-03-16, 07:17
Härligt med Mopar...

Berätta lite mer om 440. Diameter på Headers? 1 7/8"??? Utväxling?

Vad gäller ditt chassie och fjärdings bygge...

Polyuretan bussningar (MOOG har ett bra kit)
Competition Engineering 3-way fram stötare (90/10, 80/20, 60/40)
0.810" Torosions stavar
Bak. Mopars egna Drag stötare
SS bladfjädrar
Subframe connectors vilket troligen redan finns på din Beep, Beep. Med buren så har du ett tajt och bra chassie.
Pinion snubber

Bulta loss Swaybarsen när du reisar... Testa dig fram vilken vilken spänning du ska köra med vad gäller fram stötdämpparna.

Du kan med det här bygget köra enda ner till 10sek tider.. Coilovers, Caltracks är för Cheva/Ford, inte Mopar... Ska du under 10sek så bygg 4-link.

Det är helt ok med Torrosions stavarna fram, du behöver inte börja rycka och slita i dem, funkar helt ok på strippen...

Köp inget från Sverige utan gör en större beställning från Usa, blir billigare än att köpa här. Hos ex. www.manciniracing.com hittar du allt vad du behöver.

Mvh. NoFX

Hjulben
2005-03-22, 18:42
[QUOTE=NoFX]Härligt med Mopar...

Berätta lite mer om 440. Diameter på Headers? 1 7/8"??? Utväxling?

440 motorn är väl hyfsat standard, topparna är orginal 906 or som är matchportade med insuget. kammen är en moparperf. kam, det va den brutalaste hydrualkammen de hade det är ca 0.600" i lyft om jag kommer ihåg rätt. graderna har jag dålig koll på, hittar inte kamkortet. dubbelfjädrar från
competition cams(rätt högt spänn). headers är av okänt fabrikat och är som du gissade 1 7/8".
Kolvarna är gamla hedliga "directconnections" med ca 10.5 i komp.

Fjädringen blir det nog ingentig av med till i år då jag tycker det är viktigare ( o mycket roligare!!!) att kunna köra i år, fjäder byte får vänta tills senare, sen kan det vara kul o testa bilen och få tider så man ser hur mycket ev. förbättringar ger.

annars så går det bra i garaget:
buren är färdigsvetsad, lackad och monterad i bilen
jag är snart klar med mattorna i kupe o bagage
tanken är nerplockad o rengjord

Kamera haveri så bilder kommer senare

//c

BadCam70
2005-03-23, 09:27
Riktigt läckert bygge keep up the good work,sååå fett med NASCAR stuket :=)

Speedwin
2005-03-25, 09:10
Hmm. Hoppas du har utväxling och converter som matchar din vassa kam. Riktig stygging...... Kan bli bra om resten av grejerna e på samma nivå.

Hjulben
2005-03-28, 17:55
Hej igen!.

Nu är det dags för en liten uppdatering på vad som har hänt på senaste tiden.
Först av allt så e buren lackad och på plats i bilen.
Sedan så har jag fått in mattor i bilen så nu ser det ju lite schysstare ut.
Tanken är på plats nu igen efter rengöring och lack.
Nu ska vi börja tag tag i elsystemet, det är mycket sladdar som ska kopplas och ingenting är uppmärkt. (farsan trodde han skulle komma ihåg vart kablarna gick den dan han skulle koppla ihop allt, HAHA)
Även bältet sitter på plats nu.

Lite funderingar ang soppaledningen: räcker orginalledningen ca 10mm utvändigt till för effekten ca 450 hk? eller ska man byta ut den mot något grövre?

Hade ju köpt ett par schyssta Bart fälgar men det va fel offset på bakfälgarna och så var det runda hål i dom men vill ha ovala hål.
Så nu är nya Bart fälgar på ingång från staterna.

Lite nya bilder från bygget

Hjulben
2005-03-28, 17:56
Och så några bilder till.
Det är alltid kul med bilder.

//C

BadCam70
2005-03-29, 13:48
Lina på 10mm är ju runt 3/8 och det klarar 450hk så det är inga problem räcker en liten bit till oxå närmare 550-600hk skulle jag tippa på över det så bygg 1/2tum då har du garanterat inga problem framöver med soppaförsörjning.

NoFX
2005-03-29, 19:01
Ser härligt ut!! -Go Mopar -GO!!!!!!

Behåll 3/8" bensin rören, 1/2" rör är en helt "overkill" för din motor.

-Vad har du förresten för utväxling och turbin?

/NoFX

Hjulben
2005-04-11, 20:46
Nu händer det grejjor igen!!
Bilen är provkörd!!
Första resan blev en kort tur i kvarteret med bara handbroms, ganska spännande men inget att rekomendera om man inte har engångskalsonger.
Huvudbromscyllen hade gett upp men funkar motorn o lådan MÅSTE man prova.
Nu sitter det en ny bromscylle på plats o allt verkar funka bra.
Det har tagit lite lite tid med allt men nu är buren helt klar, de flesta mätare o shiftlight mm är kopplat, mattan i kupe'n o bagageutrymmet är klart, huven är monterad men jag har glömt att lacka scoopen o blinkerssargarna men det är ju snabbt gjort.

NoFX frågade om turbin o utväxling: turbinen är tyvärr en halvslapp sak med för lågt stall men får duga tills vi hittar något sportigare för rätt pengar.
utväxlingen är 3 någonting, den får duga även den ett tag.

PROBS!! :(
Fälgarna jag berställt är slut o har slutat tillverkats hos Bart Wheels men de hade en omgång på fabriken som var grålackade. Dom är beställda och kommer inte förän i maj nån gång, hm.
Dessutom var de för grövre hjulbultar så de måste också bytas.

//C

Hjulben
2005-04-19, 20:46
PROBLEM!!!!

Förra veckan tyckte jag att det största problemet att fälgarna var försenade men nu har det dykt upp större knas: växellådan växlar inte till 3:an.!!!!
Bilen var så pass klar att vi tog ut den på en liten tur här hemma på byn, den går bra o allt verkar lira men som sagt utan 3:a får man varva lite för mycket.
så igår kväll åkte lådan ur o idag lämnades den in hos grabbar som fixar såna saker (farsan är bra på mycket men är lost på automater)

jag hoppas bara de är snabba för det är ju licenskurs nu i helgen och provkörning på malmby den 7:e,det ska bli coolt som fan att få köra bilen på allvar för jag har bara fått köra den på vår gata för jag får inte övningsköra förrän i SEPTEMBER!! det suger hårt.Men killarna på SHRA sa att det var ok att övningsköra på tullinge området tävlingshelgerna.

Arbetet fortsätter jag hör snart av mig,

//C

NoFX
2005-04-20, 04:49
Kollade du att shifter linkage (-Va fän kallas det på svenska??) var rätt inställt? Hade själv liknande problem förra sommaren, men då var det 1;an som inte ville gå i, efter undersökning visade det sig att shifter linkage var lite fel inställt..

Är det i Drive eller när du manuellt växlar från 1 till D som inte trean går i?

Om det är vid manuell växling fr. 1 till D så är det troligt att shifter linkage är fel inställd.. Om inte kolla dessa --> Låg oljenivå, brända band eller kopplings skivor, turbinen kan vara slut (Ja, en turbin håller inte en evighet! Det är bladen inuti turbinen som ger med sig med tiden)..

Du kommer ju oxå att tävla, se till att lådan är i bra form. Om du detonerar en 727 låda kan det gå riktigt illa, med riktigt illa menar jag att du hamnar i rullstol när turbinen eller flexplattan flyger ut genom lådans hölje, dina knän och ben ligger precis i vägen för dem. Turbinen snurrar ca. 2x snabbare än motorn. En bolt in sprag och spräng matta/kåpa är en bra investering..

/NoFX

Hjulben
2005-04-20, 21:05
[QUOTE=NoFX]Kollade du att shifter linkage (-Va fän kallas det på svenska??) var rätt inställt? Hade själv liknande problem förra sommaren, men då var det 1;an som inte ville gå i, efter undersökning visade det sig att shifter linkage var lite fel inställt..

Är det i Drive eller när du manuellt växlar från 1 till D som inte trean går i?

Det spelar ingen roll hur man växlar den vägrar att gå i , har även kollat växlingslägena men efter att pratat med några "förstå sig påare" är det troligvis nån packning eller o ring som vissnat men det kan ju vara läge för en översyn o det skulle inte kosta så mycket.
Vad tor du är bäst matta eller kåpa det är ju lite trångt så det borde ju vara enklare med matta eller? har du några tips? Är mattorna av typ one size fits all ?
Vi hörs

//C

NoFX
2005-04-21, 18:18
Jag håppas på att du lämnat din 727 låda till någon som verkligen kan se över den, och inte någon som "tror" att han kan?? Det där svaret du fick att det är "någon packning eller ring" ringer lite illa varslande i mina öron, skulle svaret ha vart "det är troligen brända eller lösa band eller en bränd lamell" skulle jag varit mindre oroad.. Tänk på att flera av dessa "förstå sig påare" många gånger inte har en, rent ut sagt, en jävla aning om vad de pratar om. Tillåter du en sådan typ renovera din 727 låda behöver du definitivt sprängkåpan :eek:

Lite om priser. Jag renoverade min brända 727, detta tack vare den tidigare ägaren som, troligen aldrig ens sett insidan av en automat låda, gjorde lite "översyn". Allt han kunde göra fel var det enda han lyckades med, det otroliga var att den höll i ca. 4 månader innan det slutliga raset (visar på hur stryk tålig en 727 låda är) Pris för det nöijet blev ca. 12.000 (delar + arb). 727 lådan blev preppad för race under vintern, kostnad delar/arb. ca. 20.000 (manuellt ventilhus, sprag, handgjord race trubin, etc...)

Du ska ju tävla med bilen och påfrestningarna på lådan blir avsevärt större än på en vanlig cruiser bil. Se till att lådan fungerar bra, annars kommer din race säsong att sluta ganska fort. En väl byggd 727 klarar av mycke stryk, det är värt pengarna det kostar...

Det där med spräng matta eller kåpa är en smaksak egentligen. Vissa svär vid att mattan e bättre, andra säger kåpan.. Jag köpte själv en CSI kåpa (Inte TV serien!!)
Beställde den via Manciniracing http://store.yahoo.com/chucker54/safetyshields.html Mattorna är av lite olika bredd och längd, det är skillnad på en 904 och 727 matta..

/NoFX

Speedwin
2005-04-21, 19:23
Ett säkert sätt att få en 727a att explodera (Japp, som en granat) är att lägga i ettan manuellt, dra ur den rejält, typ burna eller så, släppa gasen o sen ge full känga igen. Spragen(tror den heter så) i bakkant agerar frihjul när du släpper gasen och när du ger på igen så ger du den en sjujävla omgång. Kan hålla men till slut ger den sig och då jääää.... Vill det sig illa så spränger du hela lådan i bitar. I bästa fall rasar bara spragen o förstör huset på lådan invändigt...

För övrigt så är det inte helt omöjligt att det är en tätning som läcker i er låda. Så länge den inte slirar så kan det vara ett mindre fel. :)
För övrigt så låter det väldigt dyrt att göra iordning 727or i S-holm. Har en kamrat som misshandlat dylika lädor på strippen tusentals repor och jag lämnar mina lådor till honom. De brukar bli hyfsat billigt. ;)

NoFX
2005-04-21, 23:10
Speedwin**

Orsaken att min 727 blev dyr så var att jag köpte dyra delar, vet inte om den blev bättre pga det, men framtiden lär visa.. Ex. turbinen som jag har kostade 9500:- Så själva renoverings jobbet är inte dyrt, utan delarna utgör kanske 90% av totala kostnaden, åtminstone i mitt fall...

Jocke här i Stockholm byggde ihop min låda båda gångerna. Som den är nu ihopsatt motsvarar den i princip den 727 låda han har i sin race Challenger..

Har oxå vittnat när en automat låda detonerar, det ser ganska radikalt ut :eek:

Det där med att göra burn out i ettan, precis som du skrev, inget tar livet av en automat låda fortare. Visst, det är ett rent helsike att få en låda att hålla tätt, men det går..

/NoFX

Hjulben
2005-04-24, 21:05
[QUOTE=NoFX]Speedwin**
Det är en kille som kallas Smulle o han har gjort en hel del lådor åt folk här i stan o de verkar funka bra ( bla. åt brillan o conny chev 57). Han pratade om att förstärka spragen mm det skulle inte kosta så mycket , farsan fick ett maxpris på 5500 o det låter billigt tycker jag. ok det är väl standardprylar i då vi får hoppas det håller.
Söndagen gick åt till garagestädning för det var så stökigt så jag knappt hitta moppen, sen fortsatte jag med lite återmontering av lås o dörrhandtag o lite annat småpul. Den läcker vatten vid termostathuset som var helt krokigt i packningsytan så jag får köpa en ny.

En liten fråga: visst borde 9" slicks gå att kränga på 7" fälgar? ( lite nödlösning till nya fälgarna kommer)
Är det nån som har en beg sprängmatta till salu så hör av dig!!

Jag var på licenskurs igår o den 7:e maj e det uppkörning , det är skönt att ha det avklarat så man kan delta på första tullingetävlingen.

ÄR OCKSÅ PÅ JAKT EFTER: MOOG klistermärken hör av dig om du har några över( ska ju snart dekaltrimma o då är ju dom ett måste.) ;)

Speedwin
2005-04-24, 21:48
Visst kan du åka 9" slicks på 7" fälg.
Kul med lite yngre folk i våra kretsar. Inte bara gamla gubbon. :)

Rudolf
2005-04-24, 22:32
Halloj Stoffe :D

fan det går ju bättre för dig än mig ;) du får bjussa på en åktur i sommar ;)

Lycka till så hörs vi den 7:e :)

Mvh Dennis

Hjulben
2005-05-04, 10:55
Halloj Stoffe :D

fan det går ju bättre för dig än mig ;) du får bjussa på en åktur i sommar ;)

Lycka till så hörs vi den 7:e :)

Mvh Dennis

Det ska ju inte va nån omöjlighet med en liten tur.
Mmm det händer grejor här, lådan kom i förrgår så den e på plats inom några dagar, uppkörning på lördag ju. ska bli skoj.

ses där dom som kommer.

bilder på G.

MVH//stoffe

Hjulben
2005-05-05, 00:36
Jaha då har man vart uta i garget med kameran och fotat lite så här kommer det lite nya o fräschare bilder.

Hjulben
2005-05-05, 00:38
Ännu mer bilder :)

Hjulben
2005-05-05, 00:39
O Ännu mera :) :)

NoFX
2005-05-05, 02:51
Ser riktigt ballt ut.. -Härligt jobbat :)

adde_hjelm
2005-05-05, 14:45
Ser bra ut, keep up the good work!!!
Snart klar eller? :)

Hjulben
2005-05-26, 16:23
Ser bra ut, keep up the good work!!!
Snart klar eller? :)
njaa klar o klar det finns alltid nått o göra sen när man tror att den e klar så dyker det upp nått nytt, men den e så ott som klar för race förutom en punktering som ska lagas, sen så ska det lackas lite mer det e nya fälgar på väg och lite annat småpill och så klart alla klistermärken ska på också, men det dröjer.

//stoffe

Hjulben
2005-05-26, 16:40
Nu lägger jag upp lite bilder från uppkörningen 7 maj på malmby.

Hjulben
2005-05-26, 16:41
lite fler

Hjulben
2005-07-08, 23:57
nu har det hänt lite mer sen senast. nu e det massa dekaler på och 3 tävlingar har gått, det har gått hyfsat bra för att vara junior och ny på att köra bil så jag e nöjd.

nya fälgar har kommit också fast i fel färg då dom slutats tillverkas så vi fick ta några dom hade kvar, men nu e det rätt förutom den svarta färgen som då ska på. sen e det alltid lite småpill m,m.

fick också glada nyheter nu när vi reg och kontroll besiktigade, gick igenom med blanka papper.

Bästa tiden har blivit 13.66 närmar mig mitt breakout på 13.50, sluthastighet 161 km/h reaktion på 0,038 som bäst men som sagt ny på det här med bilköra o dragracing så det kommer bli bättre. o så funkar inte 3an så kör på 2 växlar.

Lägger upp en bild på bilen från senaste tävlingen på tullinge 3/7 med alla dekaler på.

NIzmO
2005-07-09, 00:25
Trevligt att bilen gick genom besiktningen utan problem och tiden var väl inte helt fel.

Blev riktigt tuff med alla dekaler på plats :)

NitroFreddy
2005-08-08, 11:48
Riktigt imponerad av din bil! :)

Här är lite bilder på bilen från gårdagens tävling:
http://gallery.voodoo-people.com/albums/album424/Bild_062.jpg

http://gallery.voodoo-people.com/albums/album424/Bild_064.jpg

http://gallery.voodoo-people.com/albums/album424/Bild_147.jpg

http://gallery.voodoo-people.com/albums/album424/Bild_154.jpg

//FreDDe

Hjulben
2005-08-08, 12:12
aa det va kul o höra,

schyssta bilder, ser bra ut

T16_AeRo
2006-07-11, 22:55
Vill gärna se fler bilder =)

Hjulben
2006-07-12, 14:11
det finns bilder på www. mek.nu från alla lazzat tävlingar och så kan du även ta en flukt i senaste gasoline tidningen för där finns dte ett repotage med lite bilder o fakta.

Top Enders
2006-07-13, 09:08
Cool tråd! ser bra ut!!

..........bara 2 år och 6 veckor kvar,,,,dags att öka!!

Chrysler_Matte
2006-08-25, 21:20
Såg repotaget i Gasoline..mycket bra jobb måste jag säga, slut resultatet blev riktigt bra.

Frågan är bara, hur det går med den där Barracuda 65an som enligt Gasoline skulle få BB bl.a :rolleyes:

Hjulben
2006-08-25, 21:25
Såg repotaget i Gasoline..mycket bra jobb måste jag säga, slut resultatet blev riktigt bra.

Frågan är bara, hur det går med den där Barracuda 65an som enligt Gasoline skulle få BB bl.a :rolleyes:

joo det har stått still lite nu under lovet men stora delar är blästrade och skivbromsar inhandlade och epan nyligen såld så letar efter 440 block lr motor som ska bli större :D

men det kommer hända grejor det kan jag lova :D kanske dags för ny projekttråd?!

T16_AeRo
2007-04-27, 22:46
men det kommer hända grejor det kan jag lova :D kanske dags för ny projekttråd?!

vad händer i garaget nu då..? :D

Perman
2007-04-27, 23:38
vad händer i garaget nu då..? :D

Han bygger en jävligt ball bil kan jag säga. men han får skriva själv vad han bygger. Han hade ett projekt tråd här på nya bygget i 3dagar

Hjulben
2007-04-28, 17:24
har sen ett halvår tillbaka byggt på en bil med riktigt feta hjulhus o lagom med effekt som kommer att synas på stockholms gator och vissa banor:D
men det e en bit kvar

raggare340
2007-04-28, 22:38
har sen ett halvår tillbaka byggt på en bil med riktigt feta hjulhus o lagom med effekt som kommer att synas på stockholms gator och vissa banor:D
men det e en bit kvar

låter ju mumma,har du nåra fina bilder på underverket?

Hjulben
2007-05-03, 23:17
javisst

raggare340
2007-05-04, 21:28
härligt! ser ut som en bra början:D