handdator

Visa fullständig version : Särås Lancia Delta EVO projekt.

Särås
2003-11-05, 23:37
Tänkte hålla Er uppdaterade vad som pågår just nu med mig och min Lancia inför nästa år. Som många av Er kanske redan vet så sålde jag min förra Lancia Delta, men innan jag sålde den så hade jag redan inhandlat en ny!

Den nya råkar vara i samma färg som den förra som för övrigt Fing här på forumet köpte av mig, den är alltså mörkgrön metallic och skillnaden mellan dessa två bilar var skicket och just skicket var det som fick mig att sälja min F.d Lancia.

Den här är i ett extremt bra skick och i det närmaste man kan kalla nyskick!

Inga bulor inga repor inget som man kan påpeka!
Bilen har dessutom mindre mil på mätaren mindre än 1/3 av min f.d Lancia hade!

Allt känns nytt och fint förutom den röda instrument belysningen som föregående ägare tyckte var snygg....

Dessutom så har bilen fått ett par fula enligt vissa (jag är en av dom än så länge iaf) backspeglar, det handlar inte om några M3 replika utan snarare nåt annat obeskrivbart och runt!
Och just att dom inte är kantiga är det som retar mig, hela bilen är ritad med en linjal och så ser man dessa mjuka linjer det fungerar inte riktigt i min hjärna... ;)

Hur som helst så innan jag sålde min F.d Lancia så flyttade vi över mina Mov'it bromsar samt Leda coiloverna samt dom underbara Recaro stolarna och den mysiga Momo ratt jag stormtrivdes med.

För övrigt en detalj som jag avgudar på den nya pärlan är tanklocket!
Det kan ni se på den här sidan:
Bild (bilden på tanklocket löst hos leverantören finns en bit ner på sidan!) (http://www.evocars.com/integrale.htm)

Den är bara så vacker på måste ta en bild så ni får se! :D

Jo angående dom där speglarna så är jag just nu inne på att köpa följande speglar till Lancian:
Carbon speglar med artikel nummer 77117 (http://www.bielstein.com/LANCIA/Delta-Sport/des08sportzubehor/des08sportzubehor.html#Carbspiegel)

Ytterligare så ska jag inhandla colfiber luft tunnlarna till kylningen av bromsarna!
Tyvärr finner jag inga bilder på dom men dom är rätt så potenshöjande och användes på grupp A bilarna för att få ner temperaturen på bromsarna i fram.

Vad jag ska göra med bilen för övrigt har jag inte bestämt mig för ännu bilen, är i ett så fint skick så jag vill bevara den för min egen räkning samt även eftervärlden!

En annan detalj jag faktiskt behöll från min gamla Lancia var mina 17" OZ superlegera dom passade så bra på bilen så dom vill jag aldrig göra mig av med!

Egentligen så är man sugen på ett extraktor grenrör samt en lite större turbo och en bättre I/C men ekonomin sätter troligen stopp samt att jag är rädd att förstöra detta toppen exemplar!

Hur det än är så ska pärlan få en ny oljekylare då den som sitter där nu inte är i lika bra skick som resten av bilen.
Dessutom så en ny soppa pump ska skruvas i.

Själv klart har jag redan gått igenom bilen och bytt olja i alla diffar & lådor samt i motorn.
Desutom så har nya fina NGK stift inhandlats och monterats med ett nytt fördelarlock & rotor!
Soppa filtret byttes i bara farten man måste byta allt så man vet att det är fräscht innan man börjar gasa! ;)

Det var typ allt jag hade att skriva av mig med just nu, bilder kommer det lovar jag, förhoppningsvis inom bara några dagar.

Desutom så kommer jag hålla Er uppdaterade vad som händer här under vintern.

Målet med bilen just nu:
Att ha roligt och njuta av att ha ett av topp exemplaren i norden!
Desutom så är det till för att användas så på bana nästa år lär den få gå iaf...

M.V.H Jimmy Särås

Särås
2003-11-20, 17:09
Så då har jag fått hem extraktor grenröret! :)

Vill Ni se bilder på hur dom ser ut så kan ni titta in på följande adress:
http://lancia.mer.nu/gallery/view_album.php?set_albumName=album04

/Jimmy Särås

Fast Swed
2003-11-21, 10:37
Himmla kul bygge att följa, sådant här höjer meklusten radikalt för allihopa.

Armin
2003-11-22, 17:01
grymmt grenrör!

FinG
2003-11-24, 13:26
Kolfiber speglarna är fina passar på bilen som handen i handsken ... men dyra :/ gillar förövrigt dropkants (va de nu heter) listerna på din bil mycke fina ändrar hela bilens helhet :)

Särås
2003-11-24, 13:59
FinG: Jo droplisterna som jag och Jonas har på våra kärror ändrar stuket helt, den blir mycket modernare! :)
/Jimmy

FinG
2003-11-24, 14:59
De är min bil du har på avatar bilden va, tycker att de ser ut som orginal speglarna är på den ?
Ska lacka dom "vanliga" droplistena i bilens färg, blir nog ganska stor skillnad de me. Förövrigt står bilen i garaget för och bli fri från backjobben hehe så snart är den som ny igen :D ska du beställa från bielstein så hojta till ska ha lite grejer ja me så kan vi dela på frakten.