handdator

Visa fullständig version : Brownie in the mix 15-17 [hämta]

Mathias_a6
2001-10-29, 20:59
Titeln säger allt... lite motor filmer finns oxå... hämtas om ni vill....

ftp://zatzy:zatzy@194.47.165.253/

Ananrs via ftp...
ip:194.47.165.253
l/p:zatzy

Mr.Chevy
2001-10-31, 11:25
Fanns mycket kul att hämta där, gillade framförallt 422Mb mpeg filmen med Gumball 3000 - Jackass =)

Tack för det!

Westholm
2001-10-31, 20:20
... = fusk...
Modem heter det.. Men jag ska väl ta mig en titt... = )

Daniel_206
2001-10-31, 20:30
gumball 3000 - jackass på 412meg tar 17min det är ju as slött ju den kan inte ligga på nån fet lina i alla fall

Chrille
2001-11-01, 19:40
det fanns mycket skoj där!
drog hem hela alltihopa.....
men max 10% har jag kvar........

J. Boberg
2001-11-04, 03:45
slö lina...

ne nu *censur*

;)

hoppas ni finner det trevliga i livet på ftpn... motor o fet musik asso...

J. Boberg
2001-11-04, 22:39
tungt?

Särås
2001-11-05, 11:03
"såg att supramannen hade registrerat sig, va tvungen att gå i hans fotspår, som den toyota wannabeen man är..."

Tungt?? :-)

/Jimmy

Mathias_a6
2001-11-07, 12:49
De som skrev in sig på mail listan har ju fått ta del av en av de äldre Brownie - Classics... *hehe*

Undrar en liten sak också... Hur många bokstäver får man ha på reg skylten? Polaren funderar på att skaffa "brownie" men det är 7 bokstäver.... Har förmig att 6 va max?

Mvh, Mathias

ThaMaztr
2001-11-07, 14:13
Originally posted by Mathias_a6
De som skrev in sig på mail listan har ju fått ta del av en av de äldre Brownie - Classics... *hehe*

Undrar en liten sak också... Hur många bokstäver får man ha på reg skylten? Polaren funderar på att skaffa "brownie" men det är 7 bokstäver.... Har förmig att 6 va max?

Mvh, Mathias

Är ganska säker på att 6 är max. Har dock sett några bilar med 7 bokstäver! Dessa fanns på Auto Collection muséet i Billdal söder om Göteborg. Bör tillägga att bilarna där inte bara står och samlar damm utan körs då och då. Är helt säker på att det var originalskyltar! Skattemärket satt på vindrutan.

Mathias_a6
2001-11-07, 17:48
ThaMaztr: Okej.... Måste kolla upp det... skulle va grymt med en reg skylt som det står "brownie" på.... Då ser man ju vad för musik som spelas i bilen också... *haha* Va är det de kostar? 5000 eller nått?

Vem vet det? Är det vägverket eller trafik något?

Särås
2001-11-07, 17:55
Originally posted by Mathias_a6
ThaMaztr: Okej.... Måste kolla upp det... skulle va grymt med en reg skylt som det står "brownie" på.... Då ser man ju vad för musik som spelas i bilen också... *haha* Va är det de kostar? 5000 eller nått?

Vem vet det? Är det vägverket eller trafik något?

brownie är 7 bokstäver...

Får max vara 6...

Det är vägverket...

:-)

/Jimmy

Mathias_a6
2001-11-08, 08:30
Särås: Jo jag trodde det också men nu har ju ThaMaztr kanske bevisat motsatsen.... Men det är bara att titta upp ju...

Mattias
2001-11-08, 09:34
Säg till om är sugen på lite fler motorfilmer... ;-)

Kan skicka över min filmlista också om du vill det?

Mattias
2001-11-08, 09:39
Originally posted by ThaMaztr

Är ganska säker på att 6 är max. Har dock sett några bilar med 7 bokstäver! Dessa fanns på Auto Collection muséet i Billdal söder om Göteborg. Bör tillägga att bilarna där inte bara står och samlar damm utan körs då och då. Är helt säker på att det var originalskyltar! Skattemärket satt på vindrutan.

Leta efter lediga skyltnamn på:

http://www.ore.vv.se/uppdrag/ledigt.htm

Där står även att beskåda att skylten enbart får innehålla sex tecken.

ThaMaztr
2001-11-08, 10:06
Originally posted by Mattias

Leta efter lediga skyltnamn på:

http://www.ore.vv.se/uppdrag/ledigt.htm

Där står även att beskåda att skylten enbart får innehålla sex tecken.

Jag har sett bilar med sju bokstäver på bilmuséet Car Collection i Billdal utanför Göteborg. Det var riktiga skyltar! Skattemärket satt som jag tidigare nämnt i vindrutan. Tror du inte att man kan få någon slags dispens? Om man t.ex. inte kör bilen så ofta? Man kanske kan muta gubbarna på VV? *LOL*

Särås
2001-11-08, 11:23
Nej man får helt klart inte ha 7... :-(

Så dom bilar du sett har nog fuskat på nåt sätt!

Jag arbetar som försäljare på en bilfirma och när jag slår in 7 sifror/bokstäver, så svarar bilregistret att jag måste ange märke...
Den tror att det är ett ch.nr som jag mattar in! :-(

Samt att jag satte mig ner och läste lite papper angående detta och konstaterar att det får max vara 6!

Sedan får det vara minst 1! :-)

Så dom med 7 bokstäver/sifror hade nog bara 6...

Eller så vet jag att flera nybilstilverkare har plast skyltar som man kan sätta istället för regskyltar där det står typ: Punto, Brava, Marea eller Coupé....
Om det var sådana kanske??

/Jimmy

ThaMaztr
2001-11-08, 13:30
Originally posted by Särås
Nej man får helt klart inte ha 7... :-(

Så dom bilar du sett har nog fuskat på nåt sätt!

Jag arbetar som försäljare på en bilfirma och när jag slår in 7 sifror/bokstäver, så svarar bilregistret att jag måste ange märke...
Den tror att det är ett ch.nr som jag mattar in! :-(

Samt att jag satte mig ner och läste lite papper angående detta och konstaterar att det får max vara 6!

Sedan får det vara minst 1! :-)

Så dom med 7 bokstäver/sifror hade nog bara 6...

Eller så vet jag att flera nybilstilverkare har plast skyltar som man kan sätta istället för regskyltar där det står typ: Punto, Brava, Marea eller Coupé....
Om det var sådana kanske??

/Jimmy

Det var inte såna där plastskyltar som du nämnde sist iaf... Får forska vidare lite!
Det här ska vi tamejfan gå till botten med! :)

ThaMaztr
2001-11-08, 13:38
Förresten, jag vill verkligen rekommendera bilmuséet där jag såg bilarna med 7 bokstäver. Auto Collection heter det alltså och ligger i Billdal utanför Göteborg. Det är inte som ett vanligt bilmuseum där bilarna bara står uppradade, utan de är istället placerade i olika tidstypiska miljöer. Dessutom var tjejen som stod i kassan när jag var där förbannat snygg! :)

Kolla gärna hemsidan: http://www.autocollection.se

ThaMaztr
2001-11-08, 13:48
Haha! Nu hittade jag bilen med regskylten med 7 (sju) tecken:
http://www.autocollection.se/lagonda.jpg

Den ser inte ut att vara fejkad!

Särås
2001-11-08, 14:08
Kolla in bilden!

Du kan åka dit och anmälla dom för falskskyltning!!!!

/Jimmy

John
2001-11-08, 19:56
Originally posted by Särås
Kolla in bilden!

Du kan åka dit och anmälla dom för falskskyltning!!!!

/Jimmy

Billdal?
Är inte det i Göteborg? Visst, åk dit du.. ;-)

R19
2001-11-11, 17:16
Om jag får gissa så fick man ha 7 bokstäver förr i tiden fast man bara får ha 6 nu ??
Har iaf för mig att jag har sett bilar med 7 bokstäver, Men som ni säger det måste vi gå till botten med :)

ThaMaztr
2001-11-13, 17:08
Originally posted by R19
Om jag får gissa så fick man ha 7 bokstäver förr i tiden fast man bara får ha 6 nu ??
Har iaf för mig att jag har sett bilar med 7 bokstäver, Men som ni säger det måste vi gå till botten med :)

Tack, du verkar vara på min sida! :)